شتاب بخشی به برنامه های سوادآموزی نیازمند عزم ملی و تعامل بین دستگاهی است

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: شتاب بخشی به سوادآموزی قشر بی سواد و کم سواد استان یک عزم همگانی و تعامل و مشارکت دستگاهها و نهادهای ذیربط را می طلبد.

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان لرستان، گودرز کریمی فر با بیان این که  عدم انگیزه افراد بی سواد و کم سواد برای سوادآموزی، پراکندگی افراد بی سواد در مناطق محروم استان و نگاه سطحی به بحث سوادآموزی از آسیب های بی سوادی در استان است، اظهار کرد: بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال 90 تعداد افراد بی سواد حدود 117 هزار نفر اعلام شده است که حدود 10 درصد از جمعیت استان را تشکیل می دهند .

مدیر کل  آموزش و پرورش استان لرستان، مبارزه با بی سوادی را یک اقدام الهی و ارزشی خواند و تصریح نمود: حرکت ها در این راستا باید منجسم، هماهنگ و با توجه به دیدگاه های مشترک و هم افزایی دستگاه های مسئول صورت گیرد.

کریمی فر اعتقاد، ایمان راسخ، عزم و اراده ملی را از راه های غلبه بر بی سوادی عنوان و خاطر نشان کرد:آموزش و پرورش در برابر رسالت و ماموریت  خود در به صفر رساندن بی سوادی در استان ،  مصمم و متعهد است و از هرگونه مساعدت و یاری دریغ نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی نیز می بایست به توقعات و مطالبات آموزش و پرورش در موضوع مبارزه با بی سوادی، توجه جدی کنند. 
 
انتهای پیام/
 
 
برچسب ها: سواد ، مبارزه ، مشارکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار