روز دوم بسکتبال کاپ آسیا؛

شکست دوباره بسکتبال ایران در ووهان!/ ویسی و حدادی موثرترین بازیکنان ایران

خاطرات شکست تیم ملی بسکتبال ایران در جام ملت های 2011 که به میزبانی ووهان برگزار می شد با باخت به تیم جوان چین بار دیگر زنده شد. ملی پوشان ایران برد 3 کوارتر اول را در 10 دقیقه آخر از دست دادند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی بسکتبال ایران در دومین روز مسابقات کاپ آسیا با تیم میزبان روبرو شد و در پایان 40 دقیقه، خاطرات تلخ 3 سال قبل در ووهان را با نتیجه 64 بر 51 مقابل چین زنده کرد. هر چند نتیجه این بازی تنها در رده بندی مرحله مقدماتی تاثیرگذار خواهد بود.

بچیروویچ برای این بازی یک تغییر در ترکیب اولیه خود ایجاد کرده و به جای محمد جمشیدی از محمدرضا اکبری استفاده می کند. ویسی، یخچالی، ساهاکیان و حدادی دیگر بازیکنان ترکیب ابتدایی ایران مقابل چین هستند. ارسلان کاظمی هم که تا روز جمعه در لیگ تابستانی اورلاندو حضور داشت امروز به تیم ملحق می شود و به همین دلیل در ترکیب 12 نفره تیم قرار ندارد.

تیم چین برخلاف حریف روز اول ایران، ترکیب قدبلندتری نسبت به ایران داشت و 3 امتیاز اول بازی هم از این تیم ثبت شد.

شروع بازی برای ایران با سلطه حامد حدادی مواجه بود که 9 امتیاز اول تیم را به دست آورد. بعد از چند امتیاز چین، محمد جمشیدی که به همراه اصغر کاردوست وارد زمین شده بود، با یک پرتاب 3 امتیازی اولین بازیکنی بعد از حدادی بود که موفق به گرفتن امتیاز شد.

کوارتر اول بازی در حالی 14- 14 مساوی تمام شد که تیم چین از 8 پرتاب سه امتیازی خود هیچ کدام را به گل تبدیل نکرد و آمار پرتاب های راه دور این تیم صفر درصد بود.

پیراهن های بومی چین

اسامی بازیکنان چین که میزبانی مسابقات را هم برعهده داشته و یکی از پیشرفته ترین تیم های بسکتبال آسیا از نظر ارتباطات بین المللی به شمار می روند به زبان چینی پشت پیراهن آنها حک شده و سایر آسیایی ها برای تشخیص نام آنها باید به سایت مسابقات مراجعه کنند!

ایران در کوارتر دوم با 3 امتیاز از میزبان پیش افتاد و در پایان نیمه اول با نتیجه 30 بر 27 برنده شد. هر دو تیم تا پایان نیمه تنها یک پرتاب سه امتیازی خود را گل کردند و بازیکنان ایران در پرتاب های پنالتی هم دقت کمتری با 64 درصد مقابل 91 درصد پنالتی موفق چین داشتند.

حامد حدادی با 13 امتیاز و 7 ریباند بهترین بازیکن نیمه اول بود. سامان ویسی هم 5 امتیاز و 3 ریباند برای ایران داشت.

برتری یک امتیازی در نیمه دوم

در حالی که گزارشگر ایرانی مسابقه در شبکه ورزش اصرار زیادی بر استرس بالای چینی ها به خاطر رویارویی با ایران داشت، بازیکنان جوان چین در شروع نیمه دوم با آرامش و اختلاف یک امتیازی نسبت به ایران پیش رفتند. سامان ویسی بهترین بازیکن ایران در کوارتر سوم بود و بازی مانند کوارتر اول در ده دقیقه سوم 12 - 12 مساوی تمام شد.

چین در شروع کوارتر آخر بعد از 30 دقیقه برای اولین بار با یک امتیاز و نتیجه 45 بر 44 پیش افتاد. حملات بی جواب چینی ها در کوارتر چهارم اختلافی 14 امتیازی را تا دو دقیقه پایانی به وجود آورد. حامد حدادی که در نیمه دوم تنها دو امتیاز به دست آورده بود از اواخر کوارتر سوم روی نیمکت نشست. یکی از مشکلات تیم در این بازی ها نیز نرسیدن توپ به حدادی در زیر سبد به شمار می رود.

 ایراد سایت های آسیایی از حدادی هم کند بودن وی در زیر حلقه است که مقابل بازیکنان جوان و سریع چین نیز این تفاوت به چشم می آمد. حدادی با تنها دو روز تمرین به چین سفر کرد. ارغوان و کاردوست با تصمیم بچیروویچ در کوارتر چهارم جایگزین حدادی شدند که این دو بازیکن هم چندان قوی ظاهر نشدند. تیم چین هم در مقابل همچنان با مشکل گاردرأس روبرو است.

درصد پرتاب های 3 امتیازی ایران هم زیر 10 درصد ماند و با تنها یک پرتاب موفق از 22 اقدام به 5 درصد بود. چینی ها با دو پرتاب کوارتر آخر درصد 3 امتیازی های خود را به 13 درصد رساندند.

ایران در نهایت با اختلاف 13 امتیاز بازی را واگذار کرد تا رده اول جدول رده بندی در اختیار چین بماند.

برترین های بازی

شانگ گائو بازیکن چین در پایان بازی با 13 امتیاز و 6 ریباند موثرترین بازیکن میدان بود. دونگ و تائو هانلین با 10 و 12 امتیاز کمک زیادی به برد چین کردند. تائو 11 ریباند هم در بازی داشت.

حامد حدادی با 15 امتیاز و 9 ریباند در کنار سامان ویسی با 9 امتیاز، 6 ریباند، 3 پاس گل و 3 توپربایی موثرترین بازیکنان ایران بودند. حدادی تنها بازیکن دو رقمی ایران در این بازی بود. سجاد مشایخی با 5 و محمد جمشیدی با 5 امتیاز هم بعد از ویسی بیشترین امتیاز را در تیم ایران آوردند.

انتهای پیام/

 

 


برچسب ها: بسکتبال ، ایران ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار