کارشناس بازار سرمایه گفت:

افزایش نرخ "مواد پتروشیمی" باید منطقی باشد

صنایع پتروشیمی دارای یک سری امتیازات است و به عنوان صنعت پویا و مادر حساب می‌شود و دارای ارزش‌افزوده خوبی است.

 عظیم ثابت کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص شرایط آزادسازی نرخ مواد پتروشیمی بیان کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته با افزایش نرخ خوراک مواد پتروشیمی روبرو بودیم این عملکرد توسط دولت مناسب است.
 
وی درخصوص امتیازات صنایع پتروشیمی گفت: صنایع پتروشیمی دارای یک سری امتیازات است و به عنوان صنعت پویا و مادر حساب می‌شود و دارای ارزش‌افزوده خوبی است.
 
کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: مکانیزم افزایش نرخ مواد اولیه و خوراک پتروشیمی باید منطقی و عادلانه باشد و طی یک سری بررسی کارشناسانه توسط افراد مجرب صورت پذیرد تا بازدهی مناسبی در زمان مشخص شده داشته باشد.
 
ثابت در خصوص قیمت گذاری مواد پتروشیمی اظهار داشت: در سال گذشته ریزش قیمت به طور یکدفعه ایجاد شده و باعث بالا رفتن نرخ چند برابری محصولات پتروشیمی شد ودر همین طیف شرکت‌ها سعی بر انجام کار محافظه کارانه و طبق اصول دارند.
 
وی در خصوص تاثیر مالیات بر ارزش افزوده بر بورس کالا گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده سالی یک درصد رشد می‌کند که در طی سال آتی این رشد تا 30 درصد هم افزایش داشته و قانونی برابر بازده ده ساله است.
 
کارشناس بازار سرمایه در خصوص بالا رفتن نرخ مواد پتروشیمی بیان کرد: فعالان بازار باید با ثبات حرکت کنند و افزایش قیمت در خوراک و سوخت موجب بالاتر رفتن قیمت عرضه خواهد شد زیرا در غیر این‌صورت زیان‌ده خواهد بود.
 
ثابت ادامه داد: افت حاشیه‌ی سود در بعضی موارد منجر به زیان نیز خواهد شد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد مذاکرات هسته‌ای بر روند قیمت‌گذاری کالاها در بورس تاثیر گذاشته و طبیعتا باعث جهشی شدن قیمت‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، پتروشیمی ، نفت ، کالا ، سهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.