ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور:

رئیس‌جمهور آمریکا شریک ریخته شدن خون هر شهروند بی‌گناه فلسطینی‌ است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور آمریکا و دیگر مدعیان حقوق بشر شریک ریخته خون هر شهروند بیگناه و کودک، پسر ، دختر، مرد و زن مظلومی هستند که خون پاک‌شان در سرزمین مقاوم غزه بر خاک می‌ریزد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 22 تیرماه) در نطق پیش از دستور خود با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) گفت: میلاد شخصیت برجسته دنیای اسلام، فرزند برومند پیامبر اعظم (ص)، سبط اکبر حضرت امیرالمومنین علی (ع) ، سید جوانان اهل بهشت حضرت امام حسن مجتبی (ع) را محضر همکاران عزیز و ارجمند، جوانان امت اسلام، دلباختگان به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت آن بزرگوار به ویژه ملت عزیز ایران عرض تبریک دارم.
 
وی افزود: در ماهی که افضل الایام است و ساعات و افضل الساعات  شخصیتی دیده به جهان گشود که شخص اول عالم امکان در مورد کمالات این فرزند برومند نبوت کلمات بلندی را ایراد فرمودند، پاره تن رسول مکرم اسلام (ص)،نور دیده آن حضرت، حجت الله علی الامة، شخصیتی که امر او امر پیامبر اعظم است و سخن او سخن رسول مکرم (ص) ، پیروی از او پیروی از رسول مکرم اسلام و سرپیچی از فرمانش مخالفت با امر خدا است.
 
ابوترابی فرد تصریح کرد: پیامبر اعظم فرمودند؛ اگر عقل در قالب و هیئتی مجسم می‌گردید، همانا حسن بود،تجسم عقلانیت و درایت و دانش و علم حقیقت عصمت و طهارت.
 
نایب رئیس مجلس ادامه داد: سیوطی این مورخ بزرگ اهل سنت در کتاب "تاریخ الخلفا" می‌گوید؛ این شخصیت برجسته عالم اسلام در دوران حیاتش دوبار تمام ثروتش را در راه خدا انفاق کرد، سیوطی می‌نویسد؛ سه بار هم نیمی از ثروت خود را در راه خدای متعال تقدیم کرده است، نماد سخاوت در راه خدا، خاندان رسالت ترجمه آیات نورانی قرآن‌اند، حقیقت قرآن‌اند.
 
وی افزود: ابن شهرآشوب می‌نویسد؛ وجود مبارک حضرت امام حسن مجتبی (ع) در دوران نوجوانی در جنگ جمل از یاران دلاور پدر سبقت می‌گرفتند و بر قلب دشمن می‌تاختند.
 
ابوترابی فرد تصریح کرد: امروز ملت اسلام از این نماد شجاعت و دلاوری و استقامت درس ایستادگی آموخته‌اند، غزه نماد استقامت و ایستادگی در برابر باطل درسی است که از عاشورا و از حسن و حسین (ع) آموخته است. فتحی شقاقی‌ها فرزند مدرسه‌ای هستند که معلم او خاندان رسالت و اهل بیت پیامبر اکرم‌اند. فرزند مدرسه‌ای هستند که امام بزرگوار در این مدرسه با بازخوانی معارف اسلام و مکتب اهل بیت (ع) پرداخت.
 
نایب رئیس مجلس گفت: اکنون برای ششمین روز متوالی غزه هدف حملات هوایی و زمینی و دریایی وحشیانه قرار گرفته است، باریکه کوچکی با عرض 6 تا 12 کیلومتر به وسعت 40 کیلومتر و جمعیت 1.5 میلیون نفر، رژیم صهیونیستی برای سومین سال در طول 6 سال گذشته با تمام توان غزه کوچک را محاصره ومورد تهاجم قرار داده است.
 
وی اظهار داشت: تحقیر رژیم صهیونیستی و اسرائیل از همین نقطه آغاز می‌شود، هنگامی که یک رژیم مدعی در اختیار داشتن پنجمین ارتش بزرگ دنیا، 3 بار در طول 6 سال به منطقه کوچکی تهاجم می‌کند و زنان و کودکان را قتل‌عام می‌کند و بی‌آنکه دستاورد نظام سیاسی درخوری بدست آورد با اعتبار مخدوش خود را قربانی می‌کند، دنیا اکنون زمامداران در پناهگاه خزیده تلآویو را بزدلانی حساب می‌کند که تنها شجاعت آنها کودک‌کشی و نسل‌کشی است.  
 
ابوترابی فرد تاکید کرد: اکنون شمار شهدای فلسطین از یکصدنفر گذشته است، صهیونیست‌ها بیش از 250 نقطه در باریکه غزه را هدف بمباران و موشک‌های خود قرار داده‌اند، تصاویر کودکان غرق به خون به ویژه آن دو کودک، دو برادر که در آغوش هم جان باختند برای هر وجدان بیدار دردآور است، به راستی چرا رژیم صهیونیستی با این وحشی‌گری به خود شلیک می‌کند؟
 
نایب رئیس مجلس گفت: یک معنای رفتار رژیم صهیونیستی شکست جنگ نیابتی سه، چهار سال گذشته در منطقه است، صهیونیست‌ها در این چند سال به همراه آمریکا با تمهید پشت پرده جنگ در سوریه و سپس در امتداد آن در لبنان و عراق را تصویر نمودند.
 
وی ادامه داد: در اندیشه خلق حاشیه امنیت برای خود و شکستن حلقه محور مقاومت، ناظران نظامی و امنیتی به چشم خویش دیدند که از دل جنگ سوریه یک نظام قدرتمند با مشروعیتی فزون‌تر بیرون آمد و در عراق عملا فتنه‌گری نیابتی داعش به مثابه یک رزمایش جدی برای دولت عراق عمل کرد، آفتابی شدن ارتش اسرائیل در این شرایط به یک معنا اعلان شکست جنگ نیابتی است، اما نسل‌کشی رژیم کودک‌کش در غزه تنها نمی‌تواند به ناکامی جنگ نیابتی اشاره داشته باشد.
 
ابوترابی فرد ادامه داد: در این بین کشتار مردم غزه نشان‌دهنده فروپاشی و احتزار لیبرال دموکراسی و حقوق بشر غربی در برابر نگاه کنجکاو افکار عمومی را به نمایش می‌گذارد.
 
نایب رئیس مجلس افزود: چند سالی است از سخنرانی معروف رئیس جمهور آمریکا در دانشگاه قاهره و ادعای صلح و مسالمت در خاورمیانه نمی‌گذرد که صهیونیست‌ها با بمب و موشک، کوره آدم‌سوزی در غزه به راه انداخته‌اند تا دنیا درجه تاب و تحمل تمدن غرب در برابر آن آتش نسل‌کشی را به عینه و در یک لابراتوار واقعی بیازماید. 
رئیس جمهور آمریکا و دیگر مدعیان دفاع حقوق بشر، شریک ریخته شدن خون هر شهروند بیگناه مظلوم فلسطینی هستند - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930422000197#sthash.jCamnoUO.dpuf

 
وی در پایان خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آمریکا و دیگر مدعیان حقوق بشر شریک ریخته خون هر شهروند بیگناه و کودک، پسر ، دختر، مرد و زن مظلومی هستند که خون پاک‌شان در سرزمین مقاوم غزه بر خاک می‌ریزد. برای مردم مظلوم فلسطین به ویژه جوانان برومند از خدای متعال نصرت و پیروزی مسئلت می‌کنیم و حمایت و پشتیبانی بی‌دریغ ملت ایران از مقاومت مردم سلحشور فلسطین اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار