شهریاری در نطق میان‌دستور مطرح کرد

ضرورت اجرایی شدن مصوبه مجلس درباره حذف سه دهک پردرآمد از دریافت یارانه

نماینده مردم زاهدان در مجلس در نطق میان دستور خود خواستار اجرای مصوبه مجلس در مورد حذف سه دهک بالای درآمدی در بحث یارانه‌ها شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه 22 تیر اظهار داشت: امت اسلامی این روزها در سوگ عزیزان خود در فلسطین نشسته و کشورهای اسلامی که فقط با بستن شیرهای نفت خود می‌توانند نه فقط اسرائیل بلکه دنیا را به زانو درآورند متاسفانه نه تنها کمکی نمی‌کنند بلکه همراه صهیونیست‌هایی می‌باشند که با چراغ سبز مدعیان به اصطلاح حقوق بشر و مدعی دمکراسی فجیع‌ترین جنایات را در نوار غزه انجام می‌دهند.  
 
وی ادامه داد: کشورهایی که تا بن دندان مسلح به انواع کلاهک‌های هسته‌ای هستند، انرژی هسته‌ای صلح آمیز را برای ایران اسلامی نمی‌پذیرند و ثابت کردند که فقط زبان زور را می‌شناسند لذا از تیم هسته‌ای مذاکره کننده انتظار داریم که ذره‌ای از منافع ملی عدول نکرده و فرمایشات مقام معظم رهبری را مو به مو اجرا نمایند.
 
شهریاری اظهار داشت: مسئله‌ای که این روزها مومنین را به شدت عصبانی و نگران کرده است مسئله عفاف و حجاب می‌باشد که متاسفانه عده‌ای این روزها در خیابان کلانشهرها بی‌عفتی و بی‌حجابی را به نمایش می‌گذارند، قطعا  این تحرکات از قبل ساماندهی شده و اعتقادات دینی مردم را نشانه رفته‌اند و عده‌ای ساده لوح فکر نکنند که صرفا با مسائل فرهنگی می‌توان این مسائل را حل کرد بلکه باید از ضوابط بازدارنده قانونی نیز با این هنجارشکنی مبارزه کرد.
 
وی ادامه داد: از دولت انتظار داریم مصوبه مجلس در مورد حذف سه دهک بالا در مورد یارانه‌ها را عملی نماید و به قولی که به محرومین داده که سهم آن‌ها را افزایش می‌دهد، عمل نماید.
 
این نماینده مجلس نهم اظهار داشت: متاسفانه یکی از عوامل عمده فساد و فحشا فقر می‌باشد که باید چاره جویی اساسی شود و هم چنین دولت باید با افزایش درآمد بتواند در حوزه سلامت با اولویت پیشگیری بر درمان طرح‌های خود را اجرا نماید زیرا متاسفانه به علت کمبود درآمدها این نگرانی وجود دارد که این موضوع دچار مشکل شده و مجددا باعث ناامیدی مردم در ارائه خدمات بهداشتی درمانی شویم.
 
شهریاری در ادامه به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: طبق آمارهای غیررسمی معتبر نرخ بیکاری در شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان بسیار تکان‌دهنده می‌باشد،  ایرانشهر با 43.3، زابل با 43، سیب سوران با 38.5، هیرمن با 37.3، زهک با 35.9، سرباز با 30 درصد بیکاری جزو 20 شهر اول بیکار کشور محسوب می شوند و شهر زاهدان نیز با 25.5 درصد بعد از خرم آباد دومین مرکز استان از نظر بیکاری است.
 
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس افزود: با توجه به خدمات ارزشمند در زمینه زیرساخت‌ها مانند برق، آب، راه، ارتباطات، حمل و نقل هوایی، دریایی، زمینی، بهداشت و درمان تربیت نیروی انسانی که بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی انجام شد وجود این نرخ بیکاری بیانگر ضعف مدیریت در دو دهه گذشته و اخیر این استان می‌باشد.
 
وی تصریح کرد: متاسفانه اکثر بیکاران در این استان دارای تحصیلات عالیه می‌باشند و برای کسب مدارک دانشگاهی هزینه‌های بسیار زیادی به دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و شبانه پرداخت کرده‌اند و هم اکنون متاسفانه وبال گردن خانواده‌ها شده و باعث حسرت و رنج پدر و مادر گردیده‌اند. 

شهریاری ادامه داد: نظام دیوانی حاضر باعث چرخش مدیران ضعیف در پست‌های مختلف می‌شود و انتصابات بر اساس شایسته سالاری نبوده و عوامل مختلفی در آن دخیل است.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان با برشمردن ویژگی‌های بالقوه سیستان و بلوچستان مثل گردشگری، حمل ونقل و ترانزیت به آسیای میانه‌، دسترسی به آب‌های آزاد، محیط زیست و دانشگاه که ظرفیت زیادی از نظر نیروی انسانی در خود جای داده، گفت: این موارد استعدادهای بالقوه‌ای هستند که بالفعل نشده‌اند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: یکی از علل بیکاری؛ ناامنی و احساس ناامنی است که باید به این موضوع رسیدگی شود، همچنین دولت باید به نتایج آزمون‌های استخدامی دولت‌های دهم و یازدهم جامه عمل بپوشاند.

شهریاری در ادامه به بیانات رهبری در جمع کارگزاران نظام اشاره کرد و گفت: دولت به بهانه اعتدال نیروهای مومن را حذف نکند.

وی در پایان به هیئت رئیسه مجلس تذکر داد که اخیرا یکی از اعضای هیئت رئیسه مصاحبه کرده و گفته که می‌خواهیم استیضاح را مدیریت کنیم.، طبق کدام قانون هیئت رئیسه این اختیار را دارد که استیضاح را مدیریت کند. شاید عده‌ای بخواهند مجلس را به سمت فرمایشی ببرند اما همچنان آزادگانی وجود دارند که فریاد کشند.

علی لاریجانی در پایان نطق شهریاری به وی پاسخ داد که مدیریت به معنای این نیست که مانع شوند. وظیفه هیئت رئیسه است که چیزی که نمایندگان به آنها می‌دهند در دستور کار قرار می‌گیرد. در این باره گفت‌وگو‌هایی وجود داشته اما به معنای منع نیست.

انتهای پیام/
 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار