مسئول روابط عمومی اتحادیه انجمن اسلامی مستقل دانشجویان گفت: در همه دنیا برای پوشش دانشجویان در دانشگاه قوانینی وجود دارد که دانشجویان ملزم به رعایت آن هستند. در دانشگاه‌های ایران نیز قوانینی در این زمینه وضع شده که باید رعایت شود، لذا با امر بی‌حجابی در دانشگاه باید برخورد قانونی شود.

"محمدرضا کردلو" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه نهاد‌های متولی فرهنگ که به اسم فرهنگ‌سازی هزینه‌ می‌کنند، باید جوابگوی حجاب و عفاف در جامعه باشند، اظهارداشت: رعایت حجاب در جامعه جزو قوانین جمهوری اسلامی است و همگی باید خود را ملزم به رعایت آن بدانند و در صورت سرپیچی حاکمیت حق برخورد قانونی با متخلفان دارد.

وی افزود: بهتر است پیگیری مسائل عفاف و حجاب از حوزه اختیارات دولت یعنی وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی آغاز شود.

مسئول روابط عمومی اتحادیه انجمن اسلامی مستقل دانشجویان تشریح اهمیت رعایت عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها گفت: در همه دنیا برای پوشش دانشجویان در دانشگاه قوانینی وجود دارد که دانشجویان ملزم به رعایت آن هستند. در دانشگاه‌های ایران نیز قوانینی در این زمینه وضع شده که باید رعایت شود، لذا با امر بی‌حجابی در دانشگاه باید برخورد قانونی شود، نه اینکه بخشنامه صادر کنند تا دست مجریان قانون را در برخورد با این مقوله کوتاه کنند.

وی بیان داشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان خطیب جمعه در سال 63 درباره پوشش خانم‌ها اینطور صحبت کرده‌اند که "هفت سال است که از انقلاب گذشته، اما عده‌ای دوست دارند موهایشان مقداری بیرون باشد، ما تا به امروز با ملاحظه با آنان برخورد کرده‌ایم، ولی از امروز باید قدری با خشونت و فشار رفتار کنیم" و این در حالی است که امروز برخی رویکردها تغییر کرده است.

کردلو ضمن اشاره به این مسئله که عده‌ای تریبون به دست درباره مسائلی صحبت می‌کنند که هیچ تخصصی در آن ندارند، خاطرنشان کرد: مردم از افرادی که خود را از ارکان نظام و نسل اول انقلاب می‌دانند انتظار بیشتری دارند. چرا که رفتار آنان برای دیگر مردم جامعه الگوست و مردم الگوی‌های انقلاب اسلامی را در رفتارهای این گونه اشخاص جستجو می‌کنند و این در حالی است که امام راحل بر حفظ حجاب در اداره‌ها تاکید داشتند.

انتهای پیام/
برچسب ها: دانشگاه ، ایران ، حجاب ، عفاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار