در بیانیه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری مطرح شد

رژیم غاصب صهیونیستی ناقض حقوق کودکان

مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کشتن کودکان بیگناه بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در پی حملات شدید رژیم غاصب صهیونیستی به غزه و شهادت مظلومانه مردم بی دفاع فلسطین به خصوص کودکان بیگناه، وزارت دادگستری بیانیه‌ای صادر کرد.

چند ماهی است، کودکان در منطقه ما ودر تعدادی ازکشور‌ها، آماج حملات تروریستی و تجاوزات بی‌شرمانه هستند.

پیمان نامه حقوق کودک که پس از سال‌ها همفکری و مطالعه چالش‌ها و اقدامات با اجماع اکثریت کشور‌ها به تصویب رسیده است محوری‌ترین موضوعش تضمین حمایت‌های لازم از کودکان به منظور رعایت مصالح عالیه آنان است، کشورهای دنیا این معاهده را به دلیل اهمیت دوران کودکی و نوجوانی بدون کمترین تردیدی پذیرفتند و آنرا ملاک عمل قرار دادند، اما متاسفانه در هفته‌های اخیر در برابر چشمان میلیون‌ها انسان آزاداندیش و سازمان‌های مسئول منطقه‌ای و بین المللی بدیهی‌ترین حقوق کودکان یعنی «حق حیات»، توسط متجاوزین به حقوق انسان‌ها نقض و از سوی تکفیری‌ها در کشورهای سوریه و عراق و در روزهای اخیر توسط جنگنده‌های رژیم غاصب اسرائیل در نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی ناجوانمردانه این حق مسلم سلب می‌گردد.

موازین بین‌المللی در بد‌ترین شرایط جنگی و مخاصمات مسلحانه، بر حفظ حقوق کودکان تاکید دارد و از تمامی طرفهای درگیر می‌خواهد به هیچ وجه زندگی کودکان به خطر نیفتد. در این تعهدات، تاکید می‌شود که حقوق کودک نیازمند حمایت ویژه بوده و گرفتار کردن کودکان در وضعیت‌های مناقشات مسلحانه و حمله مستقیم به مناطقی که کودکان بخشی از جمعیت آن به شمار می‌روند مسئولیت جهانی دارد.

 علی‌ایحال با توجه به تمامی این اصول، متجاوزین بدون کمترین توجهی به این موازین به قتل عام کودکان، ربایش آنان و حملات گسترده هوایی به مناطقی که عمده ساکنین را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهد، اقدام می‌نمایند. مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این اقدامات ضد بشری، از سازمانهای مسئول بین‌المللی به ویژه کمیته حقوق کودک سازمان ملل و صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) تقاضا دارد به فوریت مداخله و امنیت لازم را برای کودکان در مناطق مذکور تضمین نمایند.

دبیر خانه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک

وزارت دادگستری

تیرماه ۹۳

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار