رئیس اورژانس کشور خبر داد

تشکیل 4 کمیته در کارگروه بهداشت و درمان / "نقشه راه سلامت" تدوین می‌شود

صابری‌نیا گفت: ما در بحث حوادث و بلایا 14 کارگروه تخصصی داریم که وظیفه‌ی آنها برنامه‌ریزی، مدیریت، پیش‌بینی و پیشگیری از حوادث است.

امین صابری‌نیا رئیس اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ما در بحث حوادث و بلایا 14 کارگروه تخصصی داریم که وظیفه‌ی آنها برنامه‌ریزی، مدیریت، پیش‌بینی و پیشگیری از حوادث است.

وی افزود: یکی از این کارگروه‌ها، کارگروه بهداشت و درمان در حوادث غیرمترقبه است که مسئولیت آن بهداشت و درمان است که طبق قانون، آقاجانی( معاون درمان وزارت بهداشت ‌) با ابلاغ وزیر بهداشت به عنوان کارگروه معرفی می‌شود و در زیر این کارگروه رئیس مرکز مدیریت حوادث قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای این کارگروه چند کمیته تشکیل شده است که شامل کمیته‌ی درمان، کمیته‌ی بهداشت، کمیته‌ی آموزش و پژوهش و کمیته‌ی پشتیبانی است.

وی اظهار داشت: وظیفه‌ی این کمیته‌ها این است که برنامه‌های خود را با زیر کمیته‌ها که از اعضای داخل سازمان و نماینده‌هایی از سازمان‌های همکار است تشکیل دهند که در واقع بحث تخصصی خود را در موارد بهداشت، درمان،‌ آموزش و پشتیبانی به صورت عملیاتی و علمی تبیین و جهت تایید نهایی به کارگروه اعلام نمایند.

صابری‌نیا گفت: کارگروه بهداشت و درمان هر 2 ماه یکبار برگزار می‌شود که بر اساس گزارشات کمیته، اهداف خود را از جمله تهیه نقشه‌ی خبر، نوشتن بسته‌های خدمتی در بحران،گاید لاین‌های مربوطه و برنامه‌ی‌ نقشه‌ی سلامت را تدوین کنند.

صابری‌نیا خاطرنشان کرد: ما امیدواریم کارگروه بهداشت و درمان در حوادث با شکل‌گیری منسجم و پیگیری مداوم بتواند برنامه‌ی مناسبی را در خصوص برخورد با حوادث غیرمترقبه تهیه نماید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار