رئیس انجمن داروسازان تنکابن:

ابطال حق فنی گامی در جهت ورشکستگی داروخانه‌هاست

رئیس انجمن داروسازان تنکابن با بیان اینکه اگر داروخانه‌ای زیر 2 میلیون تومان فروش داشته باشد ورشکسته پنهان است گفت: با توجه به سود کم دارو حذف حق فنی موجب ورشکستگی زودتر داروخانه‌ها می‌شود.

همایون صادقی رئیس انجمن داروسازان تنکابن در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان داشت: دیوان عدالت اداری با یک تصمیم شتابزده حق هر نوع دفاعی را از جامعه داروسازی گرفت و با توجه به حداکثر سود دارو در  کشور که حدود 16 درصد است می‌توان گفت  حذف حق فنی گامی در راستای ورشکستگی هر چه زودتر داروخانه‌هاست.

وی با بیان اینکه ابطال حق فنی داروخانه را به مثابه یک فروشگاه می‌کند افزود: جایگاه داروسازان و شان و شخصیت آنها در قبال خدمات حرفه‌ای که در نظام سلامت ارائه می‌دهند با ابطال حق فنی زیر سوال رفته است و حتی دانشجویان داروسازی نیز بر این مساله معترض شده‌اند.

وی با بیان اینکه سالی 12 میلیون تومان هزینه تحصیل یک دانشجوی رشته داروسازی است تصریح کرد: با حذف حق فنی عملا بازار کار این دانشجویان از بین می‌رود و این امر منجر به تعطیلی دانشکده‌های داروسازی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ابطال حق فنی انگیزه کار کردن در داروخانه‌ها را برای پزشکان داروساز کم کرده و باعث می‌شود داروسازان در داروخانه‌ها حضور نداشته باشند که این امر شرایط اطمینان را برای ورود بیمار جهت تهیه اقلام دارویی مورد نیازش از بین می‌برد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۸:۰۸ ۲۴ تير ۱۳۹۳
با سیاست های وزارت بهداشت که در ان منافع اعضا سازمان نظام پزشکی به منافع مردم اولویت داده می شود ، پزشکان ، دندانپزشکان و داروسازان جزء پولدار ترین قشر این کشور شده اند .
ضمنا سودی که داروخانه ها از فروش هر قلم دارو از بیمار دریافت می کنند بسیار بیشتر از گفته های این آقای دارو ساز می باشد. فقط حساب کنید در روز حداقل 150 نفر به یک دارو خانه مراجعه کنند . حق فنی آن حداقل 200 هزار تومان در روز می شود . این پول به غیر از سود یا فرانشیز دارو است که داروخانه از بیمار دریافت می کند . در بسیاری از کشور های پیشرفته دنیا ، داروهای رایج و معروف به "او تی سی " در فروشگاه ها و سوپر مارکت ها به فروش می رسد اما در کشور ما دارو سازها فروش دارو و سود حاصل از آن را حق مسلم خود می دانند
آخرین اخبار