آفتاب شرقی به دنبال طلوع معنويت در جامعه است

تهيه كننده برنامه آفتاب شرقی گفت: آفتاب شرقي روزهای چهارشنبه با موضوع اهميت استغفار در ماه مبارك رمضان به دنبال طلوع معنويت در جامعه است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه یک سیما،  رحیمی تهیه کننده برنامه"آفتاب شرقی" با اشاره به موضوع روزهای چهارشنبه این برنامه که ساعت 12:50 از شبکه یک پخش می شود گفت: در ماه مبارك رمضان  آیت ا...حائری شیرازی روزهای چهارشنبه  با حضور در برنامه در خصوص اهمیت  استغفار و توبه در ماه مبارك رمضان مباحثی را مطرح می كند.

تهیه كننده برنامه آفتاب شرقی بیان كرد: در  دعایى كه در روزهاى ماه مبارك رمضان وارد شده است، این‌طور مى‌خوانیم كه «و هذا شهرالإنابه و هذا شهر التوبه و هذا شهر العتق من النّار». ماه، ماه توبه و استغفار و بازگشت به خداست...استغفار، یعنى طلب مغفرت و آمرزش الهى براى گناهان ؛ این استغفار اگر درست انجام گیرد، باب بركات الهى را به روى انسان باز مى‌كند و این تفضّلات الهى، به بركت استغفار و توبه است  به همین دلیل توجه به  استغفار مهم است.

وی در ادامه در خصوص اهمیت پرداخت به این موضوع در برنامه آفتاب شرقی گفت: یكی از هـدفـهـاى مـهـمِ روزمـره ى مـاه رمـضان این است كه ما تقوا پیدا كنیم ؛ "لعلّكم تـتـّقـون"  و بـنـده وقتى اعمالى را كه در ماه رمضان ، از سوى شارع مقدس تعیین شده مانند روزه ى ماه رمضان ، تلاوت قرآن مجید، خواندن دعـاهـا و تـوسـلاتـى كه به ذیل عنایات حضرت بارى تعالى وجود دارد انجام می دهد به سوی تقوا گام برمیدارد برنامه آفتاب شرقی نیز با توجه به ماهیت و رسالت معارفی خود در این راه تلاش كرده تا بینندگان بتوانند معنویت ماه مبارك رمضان را درك كنند.

رحیمی افزود: برنامه آفتاب شرقی تلاش می كند در این مسیر همراه روزه داران باشد به همین منظور با توجه به  اهمیت استغفار است ؛ طلب مغفرت ، طلب گذشت از سوى پروردگار عالم نسبت بـه آنـچه از روى قصور، از روى جهالت و خداى نكرده از روى تقصیر، از ما سر زده است  این موضوع را در روزهای چهارشنبه بررسی می كند.

تهیه كننده برنامه آفتاب شرقی  ماه رمضان را زمانی ویژه برای تامل در زندگی و آنچه که آدمی در گذشته به انجام رسانیده است دانست و گفت: با توجه به اینکه می‌توان گفت خدای متعال با تمام فضل و رحمت خود از بندگانش میزبانی می‌کند، همگان در این مدت می‌توانند اگر نقص و قصوری در گذشته خویش داشته‌اند، آنها را اصلاح کرده و بر سر این خوان الهی از برکات عظیمی که در آن وجود دارد بهره ببرند و در مسیر بندگی حق تعالی یک شبه ره صد ساله را بپیمایند و این امر مستلزم توجه به نكاتی است كه خداوند بیان داشته و آیت ا...حائری شیرازی نیز در برنامه در بخش های مختلف به آن اشاره می كند.

گفتنی است ، برنامه آفتاب شرقی کاری از گروه معارف شبکه یک سیما است که هر روز ساعت 12:50  از این شبكه برروی آنتن می‌رود.
 


انتهای پیام‌/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
عالي بود تحقيق داشتم خيلي به دردم خورد مرسي
آخرین اخبار