150 هزار نفر از پرسنل مهد کودک‌ها در سطح کشور تحصیلکرده هستند

نشست خبری نظارت بر مهد کودک‌ها صبح امروز با حضور معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور و مدیر عامل توسعه کانون‌های مهدهای کشور و مدیر کل اداره کودکان بهزیستی در سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  صبح  امروز نشست خبری نظارت بر مهدهای کودک با حضور دکتر نفریه حمیدرضا الوند و فاطمه دعایی در سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

محمد نفریه معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در این نشست گفت: سازمان بهزیستی سیستم نظارتی خاصی برای مهد کودک‌ها داشته هر ساله در حال تقویت آن می‌باشد.

وی ادامه داد: برای تمامی مهدهای کودک استاندارد خاصی در جهت فضای مهد نفراتی که بعنوان کمک مربی کار می‌کنند و صاحب جواز آن مهد تعریف شده و برای تمامی افراد شاغل در مهد کودک گزینش در نظرگرفته ایم.

وی افزود: یک پارچه کردن تابلوهای مهدکودک، بگزاری انجمن اولیا و مربیان، پیامک بازرسی 30008530 و خط 123 از جمله مواردی  است که  سازمان بهزیستی به وسیله آن ها می‌تواند نظارت بر مهد کودک ها را افزایش دهد.

نفریه ادامه داد: 17هزار و 800مهد کودک در سراسر کشور وجود دارد که 150هزار پرسنل در آن‌ها مشغول به کار هستند.
همچنین 750هزار کودک از خدمات مهد کودک استفاده می‌کنند.

نفریه تصریح کرد: 150هزار نیروی زن تحصیلکرده در مهد کودکها مشغول به کار هستند و تمامی مربیان و مدیران مهد  کودک ها می‌بایست تحت آموزش و دوره‌ های ویژه قرار بگیرند در غیر این صورت کارت انها تمدید نخواهد شد.

وی با اشاره به راه  اندازی کانون حمایت مهد کودک ها در 31 استان کشور گفت: این اماکن وظیفه نظارت بر همه‌ی مهد کودک‌ها را بر عهده دارند.

وی با اعلام تأسف از اتفاقی که در مهد کودک ستایش در استان اردبیل روی داده بود تأکید کرد: در شش ماه گذشته 5 بار این مهد توسط بازرسین مورد نظارت قرار گرفته بود.

و بلافاصله پس از اعلام کودک آزاری در این مکان مهد کودک تعطیل شد و فرد خاطی به مراجع قانونی سپرده شد.

وی افزود: خوشبختانه قوه قضاییه در این خصوص همکاری بسیار خوبی با ما داشته است و امیدواریم با پیگیری مستمر سازمان بهزیستی دیگر شاهد این گونه اتفاقات نباشیم و همین جا به نوبه خود از همه مردم بابت این اتفاق عذر خواهی می‌کنم.

معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به این که اجاره جواز مهد کودک‌ها غیر قانونی می‌باشد تصریح کرد: متأسفانه اکثر مهد های کودک در سطح کشور استیجاری بوده و اجاره جواز توسط برخی از مهد کودک ها امری غیر قانونی است.

نفریه خاطرنشان کرد: برخی معتقدند شهریه مهد کودک‌ها از شهریه دانشگاه‌ها بالاتر است این امری بدیهی است چرا که هزینه نگه داری کودک در مهد کودک بسیار بالاتر از تحصیل در دانشگاه می‌باشد.

انتهای پیام/


انتهای پیام/
برچسب ها: نشست ، خبری ، مهد کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار