آشنایی با شهیده شهناز محمدی زاده در "سی ماه"

برنامه "سی ماه" كه به معرفی و زندگینامه 24 بانوی شهیده انقلاب اسلامی می پردازد، سه شنبه 24 تیر به زندگینامه شهیده شهناز محمدی زاده می پردازد.

به گزارش  حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبكه دو، محمد رفعتی با اعلام این خبر گفت: این مستند نمایشی به زندگی 24 بانوی شهیده می پردازد كه در 30 قسمت به صورت كاملاً نمایشی پخش می شود. دو سه نفر دانشجویی كه به دنبال تحقیق خود هستند قصد دارند رمانی درخصوص زندگی بانوان شهیده انقلاب اسلامی به رشته تحریر درآورند. در این برنامه سعی شده از مراحل مقدماتی و اولیه این كار و مصاحبه با وابستگان آن بانوان شهیده، برنامه ای تهیه شود و برای مخاطبان به نمایش درآید.  
 
تهیه كننده این برنامه خاطرنشان كرد: در برنامه روز سه شنبه 24 تیر به شهیده شهناز محمدی زاده می پردازد. شهیده شهناز محمدی‌زاده در سال 1339 در خرمشهر چشم به جهان گشود.

وی از دوران نوجوانی به مذهب علاقه مند بود، در فعالیتهای مذهبی شركت می كرد، در مكتب قرآن مشغول بود و به مطالعه كتابهای مذهبی می پرداخت. او سال چهارم متوسطه را می گذراند كه جنگ تحمیلی عراق علیه ایران شروع شد. شهیده محمدی زاده كه در جهاد سازندگی و ستاد بسیج خواهران عضویت داشت و دوره امدادگری را فرا گرفته بود، با شروع جنگ تحمیلی حاضر به بیرون رفتن از شهر نشد و به كمك و امدادگری مجروحان پرداخت. وی به همراه 15 خواهر دیگر كه در شهر مانده بودند، امدادگری و كار آذوقه رسانی را به رزمندگان انجام می دادند و سرانجام در هشتم مهر سال 59 در هنگام رساندن آذوقه در چهارراه گلفروشی بر اثر تركش خمپاره به همراه دوستش حاجی شاه به شهادت رسید.  
 
از همكارانی كه با این برنامه همكاری دارند می توان به علی ابدالی (كارگردان) و مجید حبیبی و محمد رفعتی (تهیه كنندگان) اشاره كرد.  
 
«سی ماه » كاری از گروه معارف شبكه دو سیماست كه هر روز ساعت 19:15 به روی آنتن شبكه می رود.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار