رییس واحد بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت در شیراز گفت: از میان 10 عامل خطر اول در ایران، رژیم غذایی نامطلوب در صدر عوامل خطرساز سلامت مردم قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ بهزاد دماری ادامه داد: بیماری ها در کشور به سمت بیماری های غیرواگیر تغییر چهره داده اند که ، فشارخون بالا ، نمایه توده بدنی بالا ، تحرک ناکافی ، سیگار و دیابت را دیگر عوامل خطرساز این رده بندی به ترتیب اثربخشی هستند.

وی بیان کرد: آلودگی هوا ، کلسترول بالا ، خطرات شغلی و مصرف مواد مخدر نیز در رتبه های بعدی 10 عامل خطرساز سلامت ایرانیان قرار گرفته است.

این مسوول افزود: از مجموع 380 هزار مرگ و میر ثبت شده در کشور در سال 1390، 92 هزار مورد ناشی از سکته های قلبی، 43 هزار مورد ناشی از سکته مغزی، 31 هزار مورد ناشی از حوادث و سوانح و30 هزار مورد نیز ناشی از سرطان بوده است.

رییس واحد بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت در خصوص اجرای شبکه جامع و همگانی سلامت در کشور، گفت: ارتقاء خودمراقبتی مردم ، غربالگری هدفمند و شناسایی زودرس عوامل خطر مبتنی بر شواهد، تضمین مراقبت از بیماران مزمن غیرواگیر در سطح یک توسط تیم سلامت و مداخله برای ارتقاء سلامت روانی و اجتماعی علاوه بر سلامت جسمی، چهار اولویت نخست این برنامه است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: رژیم ، غذایی ، نامطلوب ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.