با وجود اینکه انتظار می‌رود با افزایش قیمت خودرو، تسهیلات خودرویی نیز افزایش یابد اما تاکنون اقدامی از سوی بانک مرکزی در این خصوص صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ با توجه به افزایش قیمت خودرو، انتظارات برای افزایش تسهیلات خودرو بیشتر شد زیرا دیگر وام 7 میلیونی پاسخگوی ماشین‌های با قیمت‌های حداقل 20 میلیونی نبود.
 
بسیاری معتقدند با حداقل دو برابر شدن وام خودرو شاید بتوان سهم بیشتری از این قیمت‌ها را جبران کرد.
 
با این وجود بانک مرکزی تاکنون در خصوص افزایش تسهیلات خودرو اقدام جدی نداشته است و طبق اعلام بانک مرکزی این مسئله در حال بررسی است و تاکنون تصمیم جدی در این خصوص اتخاذ نشده است.
 
این در حالی است که طبق پی‌گیری‌های خبرنگار باشگاه خبرنگاران، هم اکنون برخی از بانک‌های خصوصی نسبت به افزایش وام خودرو اقدام کرده‌اند.

بر این اساس، به طور مثال یکی از بانک‌های خصوصی با اعلام طرحی خاص وام خودرو را افزایش داده است به گونه‌ای که وام هفت میلیونی خودرو که در گذشته جزو عقود مبادله‌ای بود، اکنون با توجه به شرایط متقاضی به 10 و 15 میلیون تومان با نرخ 29 درصد افزایش یافته و دیگر جزو عقود مبادله‌ای هم محسوب نمی‌شود و از طرفی شرایط اعطای وام بسیار سخت‌گیرانه‌تر شده است و بازپرداخت آن طی 48 ماه صورت می‌گیرد.

در عین حال بسیاری از بانک‌های دولتی وام خودرو هفت میلیون تومانی با سودهای 26 و 28 درصدی به متقاضیان اعطا می‌کنند.
 
اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که تا این لحظه از سوی بانک مرکزی دستوری مبنی بر افزایش وام خودرو صورت نگرفته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: وام ، خودرو ، بانک ، مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار