نمایشگاهی از آثار تصویرگری "کونتین بلیک" از داستا‌ن‌های "روالد دال"

خانه تصویرگری لندن آثار هنرمند با ذوق 81 ساله را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از آدت نت نیوز: لودویگ بملمنز تنها نویسنده و تصویرگر معروف کتاب‌های کودک نیست که تابستان امسال نمایش موزه‌ای گرفته است. 

به گزارش هافینگتون پست خانه تصویر گری لندن درحال گشایش اولین مرکز دائمی با کارهای کوانتین بلیک هنرمند 81 ساله تصویرگر آثارتخیلی روالد دال می‌باشد.

بلیک از سنین کودکی شروع به طراحی کرده و درسن 16 سالگی درعین بی تجربگی اولین کاریکاتور خود را منتشر کرد.

درسال 1960 اوشروع به تصویرگری کتابهای کودکان کردو درسال 1975 همکاری خود را به روالد  دال آغاز کرد.

او خالق تعداد بیشماری از تصاویر کلاسیک همانند: ویلی وانکادرکت بنفش،‌ بروس با گتروتو شکست ناپذیر، خوردن دلیرانه تکه کیک شکلاتی درماتیلدا، بی اف جی و گوشهای بسیاربزرگش می‌باشد.

بیلک علاوه بر همکاری معروفش با دال برای سایر نویسندگان همچون جان یومن، راسل هوبن و مایکل راسن نیز تصویرگری کره و خودش نیز کتابی با عنوان "دلقک" به چاپ رسانده است.

بازدید کنندگان درخانه تصویرگری قادر به تماشای کارهای اصیل بلیک شامل بیش از 100 اثرجوهر ، رنگ روغن، مداد شمعی و مواد دیگر به طور بی واسطه خواهند بود.

آثار هنری تکمیل شده با طرح‌های اولیه و قسمت های مصوراز داستان همراه می باشند.

این موسسه که در اولین مرکز تخصصی تصویرگری است از سال شکل گیری اش در سال 2002 میلادی، میزبان نمایشگاههای موقت تصویرگری درمکانهای دیگر بوده است.

برنامه های آتی این مرکز شامل کاریکاتورهای سیاسی، تبلیغات، تصاویر علمی و نقاشی مد و طراحی، خواهد بود. بلیک که به همراه اما کیکستر این موزه را تاسیس کرده در گفتگو با بی . بی . سی به این موضوع اشاره کرد که تصویرگری یکی از برجسته ترین موضوعات درتاریخ هنر انگلستان و از مواردی است که انگلیسی‌ها درآن تبحر دارند چیزی که زیاد به آن پرداخته نمی‌شود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار