روزنامه الوطن گزارش داد:

چرا اتحادیه عرب وظیفه خود در قبال ملت بی‌دفاع فلسطین را از یاد برده است؟

در شرایطی که اتحادیه عرب باید نجات بخش ملت بی گناه و بی‌دفاع فلسطین و یاریگر مقاومت شود، هیچ موضع مورد انتظاری را اتخاذ نکرده است؛ چرا اتحادیه عرب، رژیم صهیونیستی را تحریم نمی کند و با آن قطع رابطه نمی نماید؟ چرا سکوت کرده و هیچ اقدامی نمی کند...!!!؟

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "روزنامه الوطن"؛ اتحادیه عرب، بار دیگر، از برخورد با جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین ناتوان ماند و نتوانست هیچ اقدامی صورت دهد.

در شرایطی که این اتحادیه باید نجات بخش ملت بی‌گناه و بی‌دفاع فلسطین و یاریگر مقاومت شود، هیچ موضع مورد انتظاری را اتخاذ نکرده و موجب بدبینی فلسطینی ها و عرب ها نسبت به خود شده است. این اتحادیه، اکنون و پس از گذشت چند روز از تجاوزات اسرائیلی به غزه، در سطح وزرای خارجه اعضای خود نشستی برگزار کرده و تنها با صدور بیانیه، اقدامات اسرائیل را محکوم کرده و از این رژیم خواسته به تجاوزات خود پایان دهد.

هر که مواضع اتحادیه عرب، چه در خصوص قضیه فلسطین و چه در خصوص مسائل کشورهای عضو خود، را رصد می کند، برایش روشن می گردد که این اتحادیه برای فراهم کردن شرایط مناسب جهت دخالت های غربی در امور داخلی کشورهای عربی و کمک به آنها تشکیل شده است.

طبق این برآورد، اتهام بی اساسی به اتحادیه عرب وارد نمی شود، بلکه مواضع خود آن است که بر ماهیت، شیوه و ماموریتی بر انجام آن موظف است، دلالت دارد؛ چرا که از آغاز کار خود تاکنون، هیچ موضعی اتخاذ نکرده است که در راستای منافع اعضای خود باشد، بلکه برعکس، وقتی که صدام حسین به کویت حمله کرد نتوانست راه حلی برای برون رفت از این بحران ارائه کند و هنگامیکه آمریکا، به عراق تجاوز کرد، این اتحادیه نتوانست مانع از آن شود، همچنین در تجاوزات اسرائیل به غزه، هیچ اقدامی انجام نداده و تنها به صدور بیانیه اکتفا کرد و اولین کسی بوده که علیه دولت سوریه مجازات‌های اقتصادی وضع نمود و عضویت آن را ملغی کرد و از شورای امنیت خواست قطعنامه دخالت نظامی مستقیم را علیه این کشور صادر کند.

سوالی که طرح آن ضروری می نماید این است که آیا ملت فلسطین، به آزادی و دموکراسی چشم داشت ندارد؟ آیا این ملت نیست که آزادی و وطنش غصب شده است؟ آیا این ملت به حمایت ها و کمک های اتحادیه ی عرب نیازمندتر و سزاوارتر نیست؟

 تنها ملت عربی که به آزادی و دموکراسی چشم دوخته و از شصت و شش سال پیش، برای رسیدن به آن و باز پس گیری حقوق خود تلاش می کند، ملت فلسطین است؛ بنابراین، چرا اتحادیه عرب همانطور که علیه سوریه مجازات هایی را وضع کرد، رژیم صهیونیستی را تحریم نمی‌کند و با آن قطع رابطه نمی نماید؟ چرا از شورای امنیت نمی خواهد که در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، علیه رژیم صهیونیستی، اقدام به دخالت نظامی کند؟ چرا سکوت کرده و هیچ اقدامی نمی کند...!!!؟ 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار