بزرگ‌ترین تظاهرات ضدصهیونیستی در آفریقای ‌جنوبی پس از آپارتاید/ فراخوان سفیر پرتوریا

شهر کیپ‌تاون آفریقای جنوبی روز چهارشنبه شاهد حضور ده‌هزار تن از شهروندان آفریقایی برای اعلام حمایت از مردم بی‌دفاع غزه و محکومیت جنایات نژادپرستانه صهیونیست‌ها بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، پایگاه خبری صدی البلد نوشت: کاربران شبکه های اجتماعی امروز پنجشنبه تصاویری را از تظاهرات ضدصهیونیستی در شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی منتشر کردند که  یکی از بزرگ ترین تظاهرات در این کشور نامیده شده است.

ده‌ها هزار تن از مسلمانان کیپ تاون دیروز چهارشنبه با برپایی راهپیمایی بزرگ حمایت خود را از مسلمانان غزه در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی در حالی که پرچم های فلسطینی و پلاکاردها و دست نوشته هایی با مضمون محکومیت حملات اسرائیل علیه مردم بی پناه غزه علیه رژیم صهیونیستی شعار سر دادند.

راهپیمایان عدم مداخله کشورهای عربی برای توقف فوری جنایات اسرائیل در حق زنان و کودکان فلسطینی را محکوم کردند.

از سوی دیگر «مایت ماشابانه»، وزیر روابط و همکاری بین‌المللی آفریقای جنوبی گفت:آفریقای جنوبی در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه ،« سیسان گومبانی» سفیر خود را از تل‌آویو فراخواند.

وی افزود: آفریقای جنوبی سفیر اسرائیل در پریتوریا را هم به وزارت امور خارجه فرخواند و مراتب اعتراض خود  به ادامه حملات و بمباران‌های اسرائیل علیه نوار غزه و کشتار غیر نظامیان اعلام داشت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.