آموزش‌های مهارتی عامل مهم رشد بهره وری در کشور

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران آموزش‌های مهارتی را عامل مهم بهره وری و انگیزش نیروی کار و جزء لاینفک استراتژی منابع انسانی کارآمد عنوان کرد.

حمید رضا خانپور مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با تأکید بر ضرورت توسعه آموزش‌های مهارتی به عنوان رکن اصلی آموزش در راستای کاربلدی و ورود به عرصه کسب و کار گفت: آموزش‌های مهارتی عنصر اصلی آموزش‌است چرا که موجب ارتقاء بهره‌وری و انگیزش نیروی کار شده و به عنوان جزء لاینفک استراتژی منابع انسانی کارآمد نیز محسوب می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: سال‌های طولانی یکی از حفره‌های تاریک در مباحث سیاست گذاری آموزش به طور اعم و آموزش‌های مهارتی در مباحث آموزش کشور، فقدان یک دکترین توسعه مهارت منجر به کار آفرینی بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای علاوه بر کارکرد فقرزدایی موجب بارور کردن اقتصاد شهر و روستایی یک کشور است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران خاطرنشان کرد: برانگیختگی صنعتی و رشد اقتصادی در یک کشور محصول توسعه مهارت آموزی است و امیدواریم با تلاشهایی که از چند سال اخیر پیرامون رشد و توسعه فرهنگ مهارت آموزی در کشور ایجاد شده در آینده‌ای نزدیک شاهد رونق اقتصادی و رشد کسب و  کار در کشور باشیم.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: اموزش ، مهارت ، تهران ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار