مذاکرات هسته‌ای وین 6/حاشیه‌های آستریا سنتر؛

از پرچم چینی‌ها تا لپ تاپ‌های مرکز رسانه‌ای وین+ عکس

با گذشت هشت ساعت از آغاز نخستین مذاکرات امروز در وین تاکنون هیچ خبری درباره حصول نتیجه درباره تمدید از کوبورگ به گوش نمی‌رسد و هر از چند گاهی فقط خبر عدم توافق تمدید و ادامه رایزنی‌ها به تهران مخابره می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به وین؛ با گذشت هشت ساعت از آغاز نخستین مذاکرات امروز در وین تا کنون هیچ خبری درباره حصول نتیجه درباره تمدید از کوبورگ به گوش نمی‌رسد و هر از چند گاهی فقط خبر عدم توافق تمدید و ادامه رایزنی‌ها به تهران مخابره می‌شود.

بلاتکلیفی خبرنگاران و سکوت خبری حاکم آنقدر بر فضای مرکز رسانه‌ای وین غالب بود که خبری‌ها را بر سر ذوق بیاورد تا عکس‌های پس زمینه لب تاپ‌های آستریا سنتر را به این شکل در آورند.





نکته جالب دیگر ، در حالی که  سالن کنفرانس این مرکز از صبح امروز با گمان برگزاری نشست خبری مشترک میان وزیر خارجه ایران و اشتون برای این نشست آماده سازی می‌شد، دست اندرکاران تشریفات هیئت چینی با دشواری پرچم کشورشان را از هتل کوبورگ به این مرکز منتقل کردند  تا در زمینه پلاتو خبرنگار شبکه دولتی شان پرچم داشته باشند!



برخی خبر ها از درون مذاکرات به این نکته اشاره دارد که تیم ایرانی در قبال عدم گسترش برنامه هسته‌ای خود طی مدت زمان حدودا 5 ساله خواستار لغو حدود هفتاد درصد تحریم‌ها شده است که این مساله واکنش کنگره که راه پر و پیچ و خمی را برای ساختارمند کردن تحریم‌ها طلب کرده داشته است.

تعداد خبرنگاران حاضر در سالن مذکور در حال حاضر حدود 50 نفر است که پیش بینی می‌شود در صورت قطعی شدن کنفرانس مطبوعاتی ظریف – اشتون به دو برابر افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار