یاسوج/

احداث مجتمع بزرگ فولاد دنا آسیا در بویراحمد

مدیرعامل و رییس هیات مدیره مجتمع فولاد جنوب در نشست هماهنگی راه اندازی مجتمع فولاد بویراحمد در یاسوج با بیان اینکه مطالعه این طرح انجام شده است گفت: احداث مجتمع فولاد دنای آسیا نیازمند120میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و ریالی است.

احمد دنیانور در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: این طرح بزرگ صنعتی در زمینی به مساحت300هکتار در منطقه سقاوه مارگون بویراحمد احداث می‌شود.
 وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح توجیه اقتصادی دارد، عنوان کرد: در صورت راه‌اندازی به راحتی اقساط بانکی طرح پرداخت می‌شود و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.
دنیانور با اشاره به اینکه در فاز اول این مجتمع فولاد400مگابات برق نیاز است، گفت: در این زمینه با توجه به اینکه استان سرشار از منابع آبی است و30میلیارد متر مکعب آب مازاد دارند، مشکلی نیست.
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به نزدیکی به بنادر جنوبی و استان های بزرگ کشور از جمله اصفهان و فارس در زمینه حمل سنگ مشکلی وجود نداردگفت: در فاز نخست این مجتمع برای یک هزار و50نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می شود و میزان اشتغالزایی هرسه فاز آن نیز به بیش از چهار هزار نفر می‌رسد.
 مدیرعامل و رییس هیات مدیره مجتمع فولاد جنوب میزان تولید فولاد و نورد این مجتمع را نیز به ترتیب یک میلیون تن اعلام کرد و گفت: اجرای فاز نخست این مجتمع بین 36تا40ماه طول می‌کشد./س
برچسب ها: مجتمع ، فولاد ، دنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.