صفحه لمسی شیشه‌ای با قابلیت متفاوت + عکس

معمولا خواندن نوشته‌های آن طرف شیشه برای فردی که در طرف مقابل قرار می‌گیرد، ساده نیست و یا نشدنی است اما شیشه‌ای لمسی توانسته این امر را میسر و جذاب کند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، شاید تا به حال به ذهنتان خطور کرده است که ممکن است از دو طرف یک شیشه بدون نوشتن و برعکس نوشتن کلمات با دیگران صحبت کنید؟



این امر میسر شده است، صفحه نمایش لمسی شفافی ساخت شده است که دو طرف در مقابل یکدیگر از پشت این صفحه لمسی می‌توانند با هم ارتباط برقرار کنند.

پژوهشگران در مؤسسه پیشرفته علم و صنعت(KAIST) توانسته‌اند این سیستم را به گونه‌ای بسازند که امکان لمس کردن صفحه و نوشتن بر روی آن برای طرف مقابل بدون برعکس نوشتن کلمات برای خواندن کلمات میسر شود.

این سیستم در داخل یک قاب  T شکل است که دارای این صفحه نمایش از دو ورق پلکسی گلاس ساخته شده است و یک فیلم هولوگرافی روشن بین آن قرار دارد و بین این دو ورق سنسور لمسی مادون قرمز مستطیل شکل قرار دارد.

به علاوه میکروفن به این صفحه نمایش نصب است که دو طرف می‌توانند به وسیله آن با یکدیگر صحبت کنند.

هنگام نوشتن کاربران بر روی صفحه لمسی طرف مقابل می‌تواند حرکت انگشتان فرد رو به روی خود را ببیند و جمله یا کلمه‌ای که توسط فرد دیگر که در آن طرف نوشته می‌شود را بخوانند و همان طور که خواندید این صفحه نمایش لمسی بسیار جالب و کاربردی  است.



انتهای پیام/

برچسب ها: شیشه ، فناوری ، خطوط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.