در گفتگو با شبکه پرس تی‌وی؛

اسامه حمدان: اسرائیل برای جنگ به غزه از رویداد‌های بین‌المللی سوء استفاده کرد

"اسامه حمدان" سخنگوی حماس در سخنانی گفت اسرائیل حملات غزه را زمانی شروع کرد که فکر می کرد کسی به حمله اسرائیل به غزه توجه نخواهد کرد و از رویداد‌های بین‌المللی از جمله بحران عراق سوریه و جام جهانی سوء استفاده کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی "اسامه حمدان" سخنگوی جنبش حماس در گفتگو با این شبکه گفت:" مقامات اسرائیلی معتقدند پس از آنکه روند صلح  را بی نتیجه گذاشتند، باتوجه به اتفاق‌های که در عراق و سوریه و حتی در مصر رخ داد، حالا فرصت خوبی برای آن‌ها فراهم شده است تا علیه فلسطینی ها اقدام کنند زیرا هیچکس به اقدامات اسرائیل توجه نمی‌کند.
  اما زمانی کهاسرائیل به غزه حمله کرد، همه توجه ها به این سمت جلب شد. اسرائیل این حملات جدید به غزه را زمانی شروع کرد که مسابقات جام جهانی فوتبال در جریان بود و توجه همه به سمت این مسابقات بود و مقامات اسرائیلی فکر می کردند کسی به حمله اسرائیل به غزه توجه نخواهد کرد.

وی ادامه داد: در سال 1982 نیز اسرائیل حملاتش به لبنان را در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال شروع کرد. بنابراین، می بینیم هرگاه اسرائیل خواسته است چنین حملاتی انجام بدهد، از رویداد یا موقعیتی برای پوشش اقداماتش علیه فلسطینی ها استفاده می‌کند. مردم فلسطین به اقدام جامعه بین المللی امیدوار هستند. آن‌ها خواهان حمایت امت اسلامی هستند. آنها می خواهند جهانیان و متحدانشان از مقاومت فلسطین درمقابل اسرائیل حمایت کنند قطع نظر از دیدگاه‌هایی که در این خصوص وجود دارد. رژیم‌های دیکتاتوری منطقه رویکردی مزورانه در قبال فلسطین دارند. آنها با اسرائیل همراه هستند و از مقاومت حمایت نمی کنند."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار