رشد و تعالی فرد با ازدواج به هنگام

یک آسیب‌شناس اجتماعی گفت: ازدواج از مهمترین مسائل انسان است که در جنبه‌های گوناگون زندگی تأثیر بسزایی دارد.

خیرابراهیمی مقدم  آسیب‌شناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: هر فردی می‌تواند بوسیله ازدواج مناسب و به موقع به آرامش روحی و فکری برسد و بتواند بهتر در رسیدن به هدف خود تلاش کند. 

وی افزود: ازدواج از دو جنبه دارای اهمیت است. فردی و اجتماعی و دوام جامعه بشری بر ازدواج کردن و تربیت درست فرزندان است.  
 
ابراهیمی مقدم ادامه داد: اگر این مهره کلیدی زندگی انسان درست و به موقع حرکت داده نشود خسارات زیانباری را خواهد داشت، هم برای فرد ، هم برای اجتماع اگر ازدواج به موقع اتفاق نیافتد فرد نمی‌تواند به آرامش روحی مناسب فطری‌اش برسد.
 
وی تأکید کرد: باتوجه به نیاز غریزی انسان در صورت عدم ازدواج افراد یا به دنبال ارضای این نیاز از طریق نامشروع می‌روند که در این صورت فساد در جامعه رواج پیدا می‌کند و یا اینکه فرد مجرد سعی می‌کند تا زمان ازدواج خود را از گناه مصون دارد که این فرد نیز بر نوعی خود دچار مشکلاتی خواهد شد. 

ابراهیمی مقدم افزود: فرد مجرد در زمان ازدواجش باید ازدواج کند وگرنه دچار انحراف می‌شود. 

وی ادامه داد: وجود توقعات بالا در خانواده‌ها سبب تأخیر در ازدواج می‌شود، فرد جوانی که نمی‌تواند توقعات لازم را ایجاد کند مجرد می‌ماند.  
 
ابراهیمی مقدم خاطر نشان کرد: فرهنگ‌سازی برای ازدواج ساده، برپایی کلاس‌های آموزشی درباره ضرورت ازدواج و فراهم شدن امکانات ضروری زندگی زوجین توسط خانواده‌ها و همچنین تربیت و حمایت خانوادگی باید ازدواج ساده را تشویق کند و زمینه را برای انگیزش‌های تشکیل خانواده برای جوانان فراهم آورد.  
 
تربیت و حمایت خانوادگی باید ازدواج ساده را تشویق کند و زمینه را برای انگیزش‌های تشکیل خانواده برای جوان فراهم آورد. 

انتهای پیام/  
برچسب ها: رشد ، ازدواج ، آرامش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار