قائم مقام اتحادیه تعاونی‌های لبنی گفت: حمایت منطقی و درست دولت از صنعت لبنیات کشور برای خروج از بحران بسیار جدی و ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ امان‌الله نورمحمدی دیروز در همایش توسعه فرآورده‌های لبنی در اردبیل اظهار داشت: ما تنها به انتقاد کردن‌های رسمی و یا محافل غیررسمی در حوزه اقتصادی بسنده کردیم و هرگز با راهکارهای درست و منطقی به دنبال گره‌گشایی از مشکلات نیستیم.

وی حرکت‌ها و نگاه‌های جزیره‌ای و غیر عملیاتی در این بخش را آزاردهنده بیان کرد و گفت: صنعت لبنیات امروز از گسست پیوند ضروری اجزا و بخش‌های مختلف این صنعت به شدت رنج می‌برد و در هر مقطعی سعی شده است با نگاه زودگذر و به صورت لکه‌ای مشکلات این صنعت مورد توجه قرار گرفته و برطرف شود، اما هرگز به صورت ریشه‌ای این مشکلات برطرف نشده و به همین دلیل صنعت لبنیات همچنان با بحران جدی روبه‌رو است.

قائم مقام اتحادیه تعاونی‌های لبنی افزود: ما به عنوان عهده‌دار مسئولیت خطیر حمایتی در این بخش در وهله اول از دولت و حاکمیت انتظار داریم تا به مانند کشورهای خارجی از این صنعت سودآور و بسیار زیربنایی حمایت کرده و صنعت لبنیات را به حال خود رها نکنند، چرا که پشت کردن به این صنعت مساوی با گسترش فقر غذایی و تزلزل حوزه سلامت و امنیت غذایی است که آسیب‌ها و مشکلات جدی را به همراه دارد.

نورمحمدی حمایت جدی از فروش محصولات و همچنین توجه به بهره‌وری بالا را در این صنعت یادآور شد و ادامه داد: نباید 30 درصد ارزش افزوده این بخش به دلیل بی‌توجهی‌ها به کمتر از پنج درصد تقلیل پیدا کند و این صنعت به دلیل افزایش واسطه‌گری‌ها، دلال‌بازی‌ها و گسترش روزافزون صنایع بزرگ در معرض آسیب جدی قرار گرفته و واحدهای کوچک و متوسط نتوانند به حیات خود ادامه دهند.

وی واقعی کردن قیمت بر اساس فرمول تولید و تامین مواد اولیه را یکی از درخواست‌های جدی اتحادیه تعاونی‌های لبنی کشور بیان کرد و گفت: ما آمادگی داریم به شکل همه‌جانبه از ورود منطقی دولت به شرط دخالت نکردن بی‌مورد حمایت کنیم چرا که استحقاق صنعت لبنیات این نیست که در شرایط بحرانی قرار گرفته و حتی قادر به تامین هزینه انرژی و مواد اولیه خود نباشد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اردبیل ، صنعت ، لبنیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.