سعید الفتی ضمن اشاره به دو ابلاغیه و فراخوان وزیر ارشاد درباره موضوع فلسطین گفت: دفاع از مقاومت فلسطین دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی است.

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ سعید الفتی، مشاور وزیر ارشاد در امور ایثارگران  اظهار داشت: مقاومت فلسطین در حال حاضر نماد فرهنگ ایثار  و شهادت است و دفاع و حمایت از مقاومت فلسطین دفاع از ارزش های والای اسلامی، انسانی و انقلاب اسلامی است.
 
وی خاطر نشان ساخت: با عنایت به دو ابلاغیه و فراخوان وزیر ارشاد درباره آرمان های فلسطین طبیعتا توجه به آرمان رهاسازی قدس شریف و محکومیت جنایات صهیونیست ها در برنامه های فرهنگی هنری مورد توجه و تاکید قرار می گیرد و اهالی قلم و هنرمندان فعال مورد حمایت و تجلیل واقع می شوند.
 
سعید الفتی گفت: آرمان رها سازی قدس شریف دغدغه پنج دهه گذشته وزیر ارشاد است. ایشان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با مساعدت شهید محمد منتظزی در اردوگاههای نظامی فلسطینیان دوره های پیشرفته عملیات نظامی را آموزش دید. ایشان در کنار مبارزه نظامی از انجام مبارزه فرهنگی غافل نبود.
 
مشاور وزیر ارشاد گفت: علی جنتی اولین کتاب که در خارج از کشور منتشر کرد کتاب «تجربیاتی از انقلاب فلسطین» بود که عنوان عربی آن «موضوعات من التجربه الفلسطینیه» اثر منیر شفیق نام داشت. ترجمه چند کتاب معروف دیگر انقلابی مانند «رفتار یک رزمنده انقلابی»، «کمونیست محلی و جنبش های آزادی بخش اعراب»، «کمک های نظامی آمریکا به ایران» و ترجمه برخی جزوه های مهم در مورد مسائل تاریخی، عقیدتی و سیاسی گویای علاقه ایشان به آرمان فلسطین است.
 
الفتی در ادامه افزود: درج مقالات انقلابی، ضد صهونیستی و حمایت از آرمان فلسطین در روزنامه ها و مجلات عربی مانند «الشراع»، «الکفاح العربی» و «البلاغ» به همراه ترجمه بیانات امام خمینی(ره) از اقدامات مهم ایشان در دفاع از آرمان رها سازی قدس شریف است.  
 
وی افزود: وزیر ارشاد پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز کتاب «صهیونیست و بنیادگرایی آمریکا» اثر مهم هلال را به فارسی ترجمه کرده است.
 
سعید الفتی در پایان گفت: وزارت ارشاد با این عقبه مهم طبیعتا این مساله حیاتی جهان اسلام را مورد عنایت جدی قرار خواهد داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: فلسطین ، ارزش ، اسلامی ، دفاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار