فراگیری موسیقی و دانستن ضرب و ریتم از عناصر واجب برای کارگردان و سایر کارکنان حوزه‌ی هنری نمایشی محسوب می‌شود.

سعید تهرانی کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران ضمن اشاره به جایگاه موسیقی تئاتر در پیشبرد یک اجرا گفت: همانطور که نمایش نامه رکن اصلی برای شکل‌گیری یک اثر نمایشی است عناصر مکمل دیگر همچون موسیقی، نور، لباس، صحنه و....هم می‌توانند در هرچه بهتر تاثیر گذاشتن در مخاطب مهم باشند.
 
وی افزود:طبیعتا موسیقی یکی از ارکان لاینفک برای اجرای یک اثر نمایشی است.
 
تهرانی در خصوص معیار بهترین موسیقی برای تئاتر اظهار داشت:هر اثرنمایشی با توجه به مختصات آن تعیین می‌کند که از چه عناصر و از چه ملزوماتی باید استفاده کند، لذا استفاده از موسیقی به صورت زنده و یا ضبط شده بسته به نوع اجرایی است که کارگردان و گروه اجرایی برای آن بر می گزیزنند.

این کارگردان تئاتر ضمن بیان این موضوع که شناخت موسیقی به جز آهنگساز برای دیگر عوامل اجرایی یک تئاتر هم یک ضرورت محسوب می شود بیان کرد: فراگیری موسیقی و دانستن ضرب و ریتم از عناصر واجب الاجرا است که نه تنها کارکنان هنرهای نمایشی بلکه تمامی افرادی که در حوزه‌های هنری فعالیت می کنند باید از این مهم سر‌رشته داشته باشند.
 
وی ادامه داد:چرا که ریتم همچون نبض یک اثر هنری است و اگر هنرمندی نداند با این مهم چه کند ساختار کالای فرهنگی اش دچار خسران می شود.
 
انتهای پیام/  
 

برچسب ها: اثر ، هنری ، نمایشی ، ضرب ، فراگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار