انعقاد توافقنامه همکاری سازمان امداد ‌‌و ‌نجات و راهداری

توافقنامه توسعه همکاری‌های دو سازمان راهداری و امداد و نجات هلال احمر با حضور روسای دو سازمان در راستای ارتقاء ایمنی راه‌ها، تبادل اطلاعات جاده‌‌ای و استفاده از ظرفیت‌‌های طرفین برای کاهش تلفات سوانح رانندگی، منعقد شد.

   
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، توافق‌نامه توسعه همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، شب گذشته در سازمان راهداری امضا شد.

پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان امداد و نجات ‌ اهداف این توافقنامه را توسعه همکاری‌های طرفین، همکاری جهت ارائه خدمات بهینه در مسیرهای جاده‌ای، هم‌افزایی جهت بهره‌گیری از توان و امکانات دو سازمان در ارتقاء کیفی عنوان کرد.

وی در این مراسم بیان کرد: تبادل آنلاین اطلاعات حوادث و سوانح رانندگی، به مدیریت بهتر حوادث می‌انجامد‌ همچنین مکان‌یابی احداث پایگاه‌های امداد و نجات و همکاری برای تسهیل تردد خودروها در جاده‌ها از دیگر محورهای این توافقنامه است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز درباره این توافق‌نامه اظهار داشت: از مهمترین عوامل مدیریت سوانح و مدیریت سریع بحران در کشورها، هماهنگی عملیاتی دستگاه‌های همکار، هنگام بروز حوادث است که این هماهنگی هر چه بهتر باشد خسارت جامعه کمتر خواهد بود.

کشاورزیان با بیان اینکه نقش هماهنگی عملیاتی در بحث امداد و نجات امری ضروری است، گفت: پیش از این سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و سازمان راهداری در موارد مختلف سابقه همکاری داشته‌اند اما طی این توافق‌نامه همکاری دو سازمان منظم‌تر و دقیق‌تر می‌شود.

مدیر کل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری در جلسه فوق به محورهای این مذاکرات اشاره کرد و گفت: ‌توانمندسازی نیروهای انسانی دو طرف نظیر تشکیل تیم‌های امدادی مشترک ‌‌و ارتقاء دانش فنی با آموزش‌های لازم، از محور‌های این مذاکره ‌است.

جواد هدایتی با بیان اینکه تجهیزات و سامانه‌های هوشمند در جاده‌ها با سرمایه‌گذاری دو طرف انجام شده است، گفت: سازمان راهداری 580 دستگاه دوربین نظارت جاده‌ای در گردنه‌ها و شبکه‌های جاده‌ای نصب کرده است که می‌توانیم اطلاعات آن را در اختیار سازمان هلال احمر قرار دهیم.

مدیر کل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری با اشاره به فراهم سازی زمینه انتقال اطلاعات تابلوهای پیام متغیر، بیان کرد: از نظر زیرساختی و عملیاتی محورهای خاصی را برای همکاری دو طرف مدنظر قرار داده‌ایم که شامل همکاری در بهره‌برداری از ساختمان‌ها و ابنیه‌های فنی حاشیه راه‌ها نظیر پایانه‌های بار و ساختمان‌های راهداری است.

مرتضی مرادی‌پور، مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات نیز اعلام نمود: برای تهیه این توافقنامه 5 جلسه کارشناسی توسط نمایندگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سازمان امداد و نجات هلال احمر انجام شد.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار