سازمان بسیج هنرمندان استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز جهانی قدس و در حمایت از بیداری ملل اسلامی و مقاومت فلسطین، بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

متن کامل اطلاعیه سازمان بسیج هنرمندان استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز جهانی قدس، به شرح ذیل منتشر شده است:

فلسطین و در قلب آن قدس، پیشانی جهان اسلام در مقابله با ابر قدرت های زر و زور دنیاست.

فلسطین خط مقدم مبارزه مسلمین و آزادگان جهان علیه خطرناک ترین اندیشه تاریخ یعنی صهیونیسم جهانی است.

بی تردید سرنوشت فلسطین مسیر آینده جهان اسلام را مشخص می کند همان طور که سکان دار کشتی عظیم انقلاب حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) فرمودند: « مهمترین مسئله دنیای اسلام و کلید حل مشکلات مسلمانان، فلسطین است که باید بیش از گذشته مورد توجه و اهتمام قرار گیرد »

امسال روز جهانی قدس، از ویژگی خاصی برخودار است به گونه ای که امواج و لرزش های بینان کن بیداری اسلامی پایگاه های خانه های عنکبوتی چپاولگران و غارتگران غربی را در منطقه ویران نموده و این نهضت جهانی به تاسی از انقلاب اسلامی نوید بخش آزادی نه تنها قدس شریف بلکه جهان اسلام از سیطره ستم و ستمگری مزدوران استکبار جهانی است

روز قدس امسال با انتفاضه خونین مردم در رمضان رنگ گلگون گرفته است. صد‌ها شهید و هزاران زخمی فلسطینی به استقبال روز قدس رفتند تا این بار روز قدس را به روز ریشه‌کنی صهیونیسم جنایتکار و محکومیت جهانی او در افکار آزادیخواهان جهان تبدیل کنند.

روز جهانی قدس امسال در حالی برگزار می‌شود که چنگال خونین رژیم صهیونیستی گلوی ملت قهرمان فلسطین را در غزه با بمب‌های سمی سخت می‌فشرد.

ملت ما امسال در حالی روز جهانی قدس را گرامی می‌دارد که زنان، کودکان و پیران در غزه و کرانه غربی رود اردن از زمین، هوا و دریا مورد آتش‌باری و آتش‌بازی صهیونیست‌ها با بمب‌های سمی هستند و هزاران تن در خون خود غلطیده‌اند.

امسال ما در حالی روز جهانی قدس را برگزار می‌کنیم که ملت فلسطین چون کوه در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها ایستاده‌اند و با پاسخ قهرمانانه خود انتفاضه رمضان را سامان داده‌اند.

روز جهانی قدس را در حالی برگزار می‌کنیم که گروه‌های وهابی و تکفیری که گروه‌های دست‌ساز صهیونیستی هستند می‌خواهند از پشت خط به مقاومت در جهان اسلام خنجر بزنند. شرارت آنها در سوریه و عراق امروز در مرئی و منظر جهانیان است. آنها می‌خواهند توجه ملت‌های مسلمان را از آزادی و رهایی قدس به مسائل داخلی و انحرافی جلب کنند. قطعاً حرکت آنها یک حرکت خائنانه است و ملت‌های اسلام باید متوجه این پدیده شوم باشند.

حماسه مقاومت و پایداری ملت فلسطین در نبردی کاملاً متفاوت از نبردهای پیشین همانند جنگ 33 روزه و جنگ 22 روزه و جنگ 8 روزه، رژیم صهیونیستی را به اوج استیصال و درماندگی رسانده‌انداینک ملت مجاهد فلسطین مقاومت اسلامی خود را با انگیزه و امید و عزمی خلل‌ناپذیر علیه اسرائیل غاصب به منصفه ظهور رسانده‌ است.

در شرایطی که اعراب خائن به آرمان فلسطین دست در دست صهیونیسم و به تبعیت از قدرت سلطه‌گر آمریکا راههای کمک و حمایت از ملت مظلوم فلسطین را بسته و در برابر کشتار مردم و کودکان و زنان غیرنظامی فلسطین به دست جنایتکاران صهیونیست ساکت نشسته و غیرت عربی و اسلامی خود را از دست داده‌اند،جبهه مقاومت اسلامی، سلاح «سنگ» مردم فلسطین را به موشک ارتقاء داد و توازن قوا بین ملت فلسطین و اسرائیل غاصب را تغییر داد.

امروز اشغالگران قدس و فلسطین نیز طعم تلخ آوارگی و ناامنی ناشی از تجاوزگری صهیونیست‌ها را می‌چشند و تاوان سنگین تجاوزات ددمنشانه خود را باید بپردازندامروز رژیم نامشروع اسرائیل خط مقدم جبهه شرارت و خباثت وجنایتکاری قرار دارد. 
اینک انتفاضه روز قدس از هفته دوم ماه مبارک رمضان آغاز شده و موج تنفر و انزجار جهانی علیه جنایات صهیونیست‌ها همه‌جا را فرا گرفته است، ملت فلسطین دریافت که جز به خداوند و جبهه مقاومت اسلامی و اراده ملت فلسطین نمی‌توان تکیه کرد و اسرائیل غاصب جز زور و مقابله به مثل، منطقی نمی‌شناسد

آمریکا و انگلیس بی‌شرمانه همچنان از جنایات رژیم صهیونیستی دفاع می‌کنند. امروز در چهار گوشه جهان صدای اعتراض آزادیخواهان عالم به آسمان برخاسته، سازمان‌های حقوق بشری تقلبی در برابر جنایات اسرائیل مهر سکوت بر لب زده‌اند.

سازمان ملل وقیحانه از رژیم جبار صهیونیستی دفاع می‌کند اما ملت‌های جهان یکپارچه علیه این ستم تاریخی اعتراض خود را در راهپیمایی‌ها اعلام می‌کنند بیش از نیم قرن است رژیم غاصب و نژادپرست صهیونیستی از هیچ جنایتی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین دریغ نکرده است. بیش از نیم قرن است لاله‌های معصومیت و غیرت جوانان رشید فلسطینی در زیر چکمه‌های حقد و کینه و غضب قداره‌کشان صهیونیستی پرپر می‌شود. بیش از نیم قرن است فلسطین سرزمین پیامبران صلح، محبت و عشق آماج صبوعانه‌ترین و وحشایانه‌ترین نشل کشی‌ها قرار داشته است و این در حالی است که غیرت و شرف زنان و مردان فلسطینی در دفاع از سرزمین، شرف و ناموسشان همواه ستودنی بوده است.

این در حالی است که در طول نیم قرن اخیر حاکمان خود فروخته عرب نه تنها چشم تغافل بر این نسل کشی آشکار بسته‌اند و هیچگاه حمایت درخوری از مردم مظلوم فلسطین نداشته‌اند، بلکه بارها دست دوستی و آشتی به سمت تاراج کنندگان مال و جان وناموس مردم فلسطین دراز کرده‌اند. اما فلسطینیان مقاوم در طول این سالها همواره نشان داده‌اند هیچگاه از آرمان‌های حقیقی خود که همان خط سرخ مقاومت و ایستادگی است عقب نشینی نخواهند کرد و معاهده سازشکارانه و ننگین کمپ دیوید را به رسمیت نمی شناسند.

در روزهای اخیر نیز برخی با تحرکات سازشکارانه و حضور بر سر میز سازش یکبار دیگر به خون‌های هزاران زن و مردی ریخته شد در سزمین مقدس فلسطین خیانت نمودند که البته این منجر به این نخواهد شد که خللی بر نیروی قدرتمند مقاومت فلسطین وارد شود، همچنانکه در جنگ 22 روزه نشان داد تنها خط مقاومت است که پیروزی و نصرت را به مردم مقاوم فلسطین به ارمغان خواهد آورد.

در این میان  امام خمینی (ره) با هوشیاری و دقت نظر مثال زدنی خود از همان سال‌های 1340 خطر غده سرطانی رژیم صهونیستی را گوشزد نموده‌اند.

 "من طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم که اکنون، این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده‌است و...... پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می‌کند. من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن، به هم بپیوندند، و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می‌تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم.       " روح‌الله الموسوی الخمینی، صحیفه امام، ج۹، ص۲۶۷."

اکنون در برهه ای از تاریخ که جهان سرشار از موج بیداری اسلامی ، خیزش های ضد سرمایه داری و افول هژمونی جبهه استکبار و نظام سلطه بر منطقه راهبردی خاورمیانه و شکل گیری جبهه مقتدر مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی است و نسیم عدالت، مهرورزی و حقانیت دین مبین اسلام همه سرزمین های اسلامی را درنوردیده است و امروز نه تنها فلسطین که جهان اسلام از مصر، تونس، لیبی، بحرین، اردن و… برای یافتن هویت حقیقی و رهانیدن خویش از زیر سلطه سفاکانه رژیم های پوشالی و وابسته به غرب در تکاپو است و در این تلاش مقدس بیش از هر چیز به قیام و انقلاب مقدس جمهوری اسلامی ایران تأسی می جویند بی تردید، ملت مسلمان و انقلابی ایران اسلامی با درک عمیق شرایط موجود با گامهای پولادین مردان و زنان روزه دار قداستی صدچندان به آن بخشیده و عزم راسخ خود را در پایبندی به آرمان های امام راحل(ره) و مبارزه با ددمنشی های رژیم غاصب به منصه ظهور خواهد گذاشت و با فریادهای مستحکم، آزادی قدس شریف را از چنگال خونین سفاکان جنایتکار سر خواهد داد.

براستی روز قدس ، روز تجلی حضور با شکوه امت پیامبر اعظم (ص) و آزادیخواهان و ظلم‌ستیزان عالم است و طنین شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، عزم و اراده جامعه بشری را برای رهایی سرزمین مقدس فلسطین از چنگال اشغالگران و جنایتکاران به نمایش خواهد گذارد و فریاد خشم و کینه مجاهدان و آزادیخواهان مسلمان و جبهه مقاومت اسلامی ، ناقوس مرگ و نابودی رژیم صهیونیستی را رسا‌تر از همیشه به گوش جهانیان خواهد رساند

ملت غیور ایران اسلامی نیز به تاسی از پیر و مقتدای سفر کرده خود و در راستای لبیک به ولی و مقتدای خود حضرت امام خامنه‌ای همواره از آرمان فلسطین مظلوم حمایت کرده و هیچگاه قدمی از این آرمان‌ها عقب نشینی نخواهد نمود. ملت غیور و روزه‌دار ایران اسلامی یک بار دیگر در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور پر شور خود در در راهپیمایی روز قدس نشان می‌دهد که گذشت زمان اهمیت مسئله قدس نکاست و همواره هم دل و همراه با مردم مظلوم فلسطین در آزاد سازی قدس شریف خواهد بود. روز قدس روز نشان دادن عظم و اتحاد امت اسلامی در حمایت از فلسطین و روز قدس تجلی خروش همراه بابصیرت امت اسلامی در مقابل رژیم تروریست صهیونیستی است

ما هنرمندان بسیجی استان چهارمحال وبختیاری ضمن اعلام حمایت از بیداری اسلامی کشورهای مسلمان در دفاع مقابله با هرگونه ظلم وستم ومقاومت تا آزاد سازی قدس شریف اعلام می کنیم؛

1-         تمام دولت مردان سران کشورهای اسلامی باید بازی های سیاسی راکه از آن برای سازشکاری وراحت نگه داشتن ابر قدرت ها به مشام میرسد کنار بگذارند با هم متحد بشوند واین جرٍثومه فساد (اسرائیل)را از بیخ وبن برکنند

2 - ملت ها بیدار باشند ودولت ها را بیدار کنند وتظاهرات کنند و مجالس ومحافل داشته باشند ودر مساجد فریاد بزنند وحقیقت مسئله ی فلسطین و صهیونیسم را برای جهانیان وبویژه مسلمانان آشکار سازند

3 - وظیفه ملت ها به ویژه علمای دینی و شخصیت های سیاسی وروشنفکران وعناصر اثر گذاردر این مقطع،کمک رساندن وروحیه دادن به ملت فلسطین وتداوم بخشیدن به قیام مقدس آنهاست.آن هایی که با چنین روحیه ای وتفکری ایستادگی ومقاومت میکنندقطعا پیروزندوهیچ تردیدی در این خصوص وجود ندارد

4- سرنوشت فلسطین وقدس شریف بدون تردید وابسته به سرنوشت همه   مسلمانان است حمله به مردم فلسطین در واقع حمله به مسلمانان جهان است واین وظیفه  تمام مسلمانان جهان است که با حمایت همه جانبه از مقاومت و ایستادگی   ملت مبارز فلسطین آنان را یاری رسانند.

5- قطعاً بیداری اسلامی و خیزش کشورهای مسلمان در مقابله با سردمداران وحکام وابسته به این رژیم بر گرفته از مقاومت و ایستادگی و پایداری ملت فلسطین در مقابل با اسرائیل غاصب و دفاع از قدس شریف است که این ایستادگی و پایداری ثمره خون شهدای عزیز مقاومت و شهدای انقلاب اسلامی می باشد و این ارزشمندترین و شیرین ترین مقاومت ها خواهد بود.

در پایان اینکه: اسرائیل در ورطه نابودی است، این رژیم در مردابی گرفتار است که با هر قدر دست و پا زدنش بیشتر در آن فرو می رود و همچنان که در مرداب خود ساخته فرو می رود هر کشور و گروهی را که با خود همراه ساخته نیز به درون می کشد. این سرنوشت محتومی است که فرزندان امام خمینی (ره) در سراسر جهان رقم خواهند زد و این سرنوشت قطعی تبهکاران عالم است و امیدواریم با نابودی کامل این غده سرطان به بیان حکیمانه رهبر عزیز انقلابمان امام خامنه ای (مد ظله العالی) بزرگ پرچم دار حمایت از مستضعفان و مبارزه با صهیونیسم جهان، انشاءالله با هم برویم و در قدس نماز وحدت بخوانیم.

به امید پیروزی و سرافرازی همه مسلمانان بیدار و مقاوم در برابر ظلم و ستم./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.