پژوهشگر و استاد دانشگاه:

كمیته ویژه وقایع فلسطین در حوزه هنری تشكیل شود

محمدعلی خبری با لازم دانستن جریان سازی برای دفاع از مردم فلسطین در طول سال گفت: حوزه هنری می تواند از چنین اتفاقاتی پشتیبانی كند. بهتر است كمیته ویژه وقایع فلسطین در حوزه هنری تشكیل شود و آثار هنری را با این موضوع، درون مرزها و فراتر از مرزها به نمایش بگذاریم.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ "محمدعلی خبری" با لازم دانستن جریان سازی برای دفاع از مردم فلسطین در طول سال گفت: حوزه هنری می تواند از چنین اتفاقاتی پشتیبانی كند. بهتر است كمیته ویژه وقایع فلسطین در حوزه هنری تشكیل شود و آثار هنری را با این موضوع، درون مرزها و فراتر از مرزها به نمایش بگذاریم.

"محمدعلی خبری" تاكید كرد: هنرمندان در واكنش نشان دادن به اتفاقات تلخی كه در غزه می گذرد فعال باشند و محكومیت این اتفاق را با صدای بلند بیان كنند. 

این پژوهشگر عرصه تئاتر با بیان این كه هنرمندان كشورمان همواره در مبارزه با ظالمان فعال بوده اند گفت: حالا هم وقت آن رسیده كه هنرمندان كشورمان برای نشان دادن مظلومیت مردم غزه وارد عمل شده و از هنرمندان جهان اسلام بخواهند با آن ها همراه شده و با این همبستگی، جهانیان را نسبت به این اتفاقات آگاه كنند. 

خبری با بیان این كه لازم است جهانیان بدانند كه هنرمندان كشورمان این حملات را محكوم می كنند، گفت: بنابراین روز جمعه همراه با مردم سراسر كشور در راهپیمایی روز قدس حضور خواهیم یافت و نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی اعلام انزجار می‌كنیم. 

این مدرس دانشگاه درباره نقش هنر به عنوان یك رسانه در محكوم كردن چنین وقایعی گفت: هنرمندان ما تاكنون آثار خوبی در زمینه فلسطین خلق كرده اند كه این جریان باید پیوسته تر ادامه یابد و تاثیر مستقیم تر و ملموس تری به جا بگذارد. 

این هنرمند تاكید كرد: لازم است جریان سازی برای دفاع از مردم فلسطین در طول سال شكل بگیرد و حوزه هنری می تواند از چنین اتفاقاتی پشتیبانی كند. 

وی پیشنهاد كرد: با توجه به شدت گرفتن حملات رژیم صهیونیستی نسبت به مردم غزه، می توان آثار برجسته ای را كه در طول سال های گذشته انجام شده مجددا اجرا كرد و به نظر من بهتر است كمیته ای ویژه وقایع فلسطین در حوزه هنری تشكیل شود و آثار هنری را با این موضوع، درون مرزها و فراتر از مرزها به نمایش بگذاریم. 

گفتنی است، گردهمایی بزرگ هنرمندان در حمایت از مردم مظلوم غزه با عنوان "غزه تنها نیست" چهارشنبه 1 مرداد ساعت 18 در تالار اندیشه حوزه هنری با امضای بیانه ای در محكومیت جنایات رژیم غاصب فلسطین توسط هنرمندان برگزار می‌شود. 


انتهای پیام/ اس

برچسب ها: خبری ، فلسطین ، حوزه هنری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار