زنجان/

اتاق فکر اشتغال استان زنجان طی مرداد ماه امسال راه اندازی خواهد شد

اتاق فکر اشتغال و بازارکار استان با هدف دیده بانی ،الگویابی و آینده پژوهشی امر اشتغال و بازارکار استان تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان زنجان گفت : این اتاق فکر با عضویت کارشناسان و صاحبنظران در موضوعات اشتغال ،کارآفرینی، روابط کار و بازارکار تشکیل می شود.

جعفری افزود : اتاق فکر استان،بررسی وضعیت موجود،آسیب شناسی ،آسیب شناسی نقاط قوت و مزیت های استانی،ایده پردازی در زمینه اشتغال ،تحلیل پژوهش ها،کمک به تصمیم سازی برای مدیران را به عنوان راهبردهای خویش برگزیده و پیگیری خواهد کرد.

وی تصریح کرد: شناسایی مشکلات و مسائل موجود و پیش بینی روندهای آینده و ارائه توصیه ها و ایده های کاربردی بمنظور رویارویی با آنها به عنوان رسالت و مأموریت این اتاق در دستورکار قرار دارد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان زنجان ؛بررسی راهبردهای سند مذکورو تهیه بسته های سیاستی و برنامه های استانی جهت ارائه به مراکز تصمیم گیری استان منجمله کارگروه اشتغال و شورای برنامه ریزی و توسعه استان را از دیگر اهداف این اتاق عنوان کرد.

جعفری ایجاد ادبیات و درک مشترک در حوزه های اشتغال ،کارآفرینی و روابط کار و نیز طراحی و ایجاد نظام حل مسأله در سطح استان را از اهداف کوتاه مدت این اتاق برشمرد .

وی با اشاره به مشکلات پیش روی استان در زمینه بیکاری شهری،بیکاری ناشی از رکود در بخش ساختمان ،گفت :اتاق فکر اشتغال به عنوان ظرفیتی بالقوه جهت پاسخگویی به نیازهای کارشناسی استان می تواند تا حد قابل توجهی خلاء تحلیلی-آماری در زمینه اشتغال را جبران کند.

 معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان از آمادگی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان جهت اخذ ایده ها و تحلیل های کارشناسی و استفاده از آن در مراکز تصمیم گیری خبر داد و خاطر نشان کرد:تعامل فکری مناسب بین کارشناسان بخش های دولتی،خصوصی و تعاون بسترساز تعاملات مناسب مدیران و در نتیجه امکان اتخاذ تصمیمات راه گشا در حوزه اشتغال استان خواهد بودز/.

برچسب ها: اشتغال ، راه اندازی ، اتاق ، فکر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.