شکست سیاست‌های نظامی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان

آيا هنوز هم سردمداران صهیونیست تصورمی کنند خشونت های نظامی و حملات هوایی ، زمینی و دریایی به غزه می تواند اهداف آنان را محقق سازد ؟

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از دیلی استار ؛‌ پس از هر جنگ و تجاوزاسرائیل به خاک فلسطین که منجر به کشته شدن صدها شهروند فلسطینی و تخریب عوامل کلیدی و اساسی در زیرساخت های شهری این منطقه می شود ، حماس ، جهاد اسلامی و دیگر گروههای مقاومت ذخایر نظامی و انبارهای تسلیحاتی خود را تجدید می کنند ، ظرفیت های تکنیکی خود را افزایش می دهند و خود راآماده دور تازه ای از مبارزه با نظامیان اشغالگر میکند . 

این وضعیت ناشی از سیاست رژیم صهیونیستی در حملات مداوم به غزه است . بر اساس این سیاست تل آویو معتقد است برای حفظ موقعیت موجود باید هر چند وقت یک بار حمله ای به غزه انجام شود . همانند چمن زنی یک خانه که صاحب خانه باید بطور مستمر چمن ها را زده و کوتاه نماید (!)

در ادامه این مقاله آمده است : این سیاست که حملات مستمر و همیشگی اسرائیل علیه ساکنان غزه می تواند آرامش و امنیت صهیونیست ها در مرزهای جنوبی سرزمین های اشغالی را تامین کند اشتباهی فاحش است . به این دلیل که مبارزه اسرائیل و فلسطین در ابعاد مختلفی وجود داشته و تنها محدود به جنگ نظامی و تسلیحاتی نیست . 

در حقیقت راهکار نظامی اسرائیل علیه فلسطینیان بیش از پیش موجب تقویت حماس و سایر گروه های جهادی می شود. تل آویو نمی تواند تنها از یک بعد به فلسطین حمله ور شده و در نهایت نیز به پیروزی برسد. 

علاوه بر میدان جنگ نظامی ، اسرائیل و فلسطین مبارزه ای دراز مدت در زمینه مشروعیت بین المللی و نیز عمق ودوام هویت تاریخی داشته اند . طی 65 سال گذشته اسرائیل با حمایت آمریکا و دیگر هم پیمانان غربی خود موفق شده است در میدان نظامی برتری هایی در مقایسه با گروههای مقاوم فلسطینی کسب کند . 

تل آویو در این سالها از حمایت های همه جانبه سیاسی و نظامی غرب و برخی هم پیمانان عربی آنها بهره برده و توانسته امنیت نسبی در مرزهای اشغالی خود ایجاد نماید . این در حالی است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان بین المللی این موفقیت ها همواره متزلزل بوده و احتمال فروریزی آن وجود داشته است . 

در مقابل حزب الله لبنان و حماس نیز نشان دادند که چگونه گروه های مقاومت از حمایت های قلبی و قوی مردمی و ملی بهره می برند و همین امر موجب شده که اختلاف در میدان نظامی تا حد زیادی کاهش یافته است . این حمایت های مردمی موجب جبران کاستی های تکنولوژیک نظامی است که تل آویو سالهاست به یمن کمک های حامیان غربی اش از آن بهره مند است . 

دیلی استار افزود : وقتی اسرائیل حملات خود به نوار غزه را بطور متناوب تکرار می کند اما به آرامش و امنیت موجودیت همیشگی نمی رسد _‌ با توجه به اینکه حملات مستمری نیز از سوی تل آویو علیه گروههای مقاومت لبنانی انجام می گیرد_ بدین معناست که برتری نظامی دیرینه این رژیم به استراتژی جنگی فرسایشی تغییر یافته چرا که این برتری نظامی دیگر موفقیت آمیز نیست . 

نقصان دیگری که اخیرا در اسرائیل ایجاد شده این است که این استراتژی  که در درازمدت ممکن است نتیجه بخش باشد هیچگونه انعطافی ندارد و این عدم انعطاف ناشی از زوال موقعیت های موفقیت آمیز پیشین این رژیم می باشد . 

در حوزه مشروعیت بین المللی ؛  تکرار حملات وحشیانه اسرائیل علیه فلسطینیان ، ترور شخصیت های فلسطینی ، استعمارگری و بازداشت شهروندان فلسطینی بدون برگزاری دادگاه و تفهیم اتهام موجب بی اعتباری شدید رژیم اشغالگر قدس در عرصه های بین المللی شده است . 

درانتهای این مقاله امده است : امروز بسیاری از کشورها و ملت ها دریافته اند که تل آویو نه تنها حملات خود را برای دفاع از موجودیت و امنیت مرزهای خود انجام نمی دهد بلکه چنانچه بتواند بر گروه های مقاومت در فلسطین اشغالی پیروز شود به ادامه زمین خواری ها و استعمارگری های نظامی در سایر مناطق خاورمیانه خواهد پرداخت . 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار