باتری‌های سولفور لیتیم آینده صنعت باتری

دو شرکت بریتانیایی او‌ایکس‌آی‌اس‌انرژی و گروه کربن پرپتیوس موفق به ساخت الکترودهای گرافنی برای نسل جدید باتری‌های سولفور لیتیم شدند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ،‌ دو شرکت بریتانیایی موفق به ساخت الکترود گرافنی جدیدی برای استفاده در باتری‌های سولفور لیتیم شدند. این الکترود دانسیته انرژی بالاتری نسبت به همتایان خود دارد. 
 
دو شرکت بریتانیایی او‌ایکس‌آی‌اس‌انرژی (OXIS Energy) و گروه کربن پرپتیوس (Perpetuus Carbon Group) موفق به ساخت الکترودهای گرافنی برای نسل جدید باتری‌های سولفور لیتیم شدند. این فناوری جدید توسط او‌ایکس‌آی‌اس‌انرژی به صورت پتنتی به ثبت رسیده است. 
 
باتری‌های سولفور لیتیم نسبت به همتایان خود از وزن کمتری برخوردار بوده و ایمنی بالاتری دارند. همچنین دانسیته انرژی نظری آن‌ها 5 برابر بیشتر از باتری‌های یون لیتیم رایج است. 
 
کربن پرپتیوس با استفاده از فناوری پلاسمای منحصر به فرد خود می‌تواند مولکول‌ها را وارد لایه‌های جامد گرافن کند. با این کار ماده‌ی غنی شده برای ساخت الکترود بدست می‌آید. این شرکت همراه با او‌ایکس‌آی‌اس‌انرژی، الکترودهای جدیدی ساخته است که دارای عملکرد بالایی بوده و می‌تواند دانسیته انرژی بالایی در حدود 400 وات‌ در ساعت برای هر کیلوگرم تأمین کند. 
 
این رقم بسیار بیشتر از دانسیته جریان باتری‌های یون لیتیم است. این باتری جدید برای به حرکت در آوردن خودروها بسیار مقرون به صرفه بوده به طوری که انرژی مورد نیاز برای 400 تا 500 مایل را تأمین کند. 
 
هوا هامپسون جونز مدیرعامل شرکت او‌ایکس‌آی‌اس‌انرژی گفت: پرپتیوس دارای توانمندی بالایی در تولید مواد مورد نیاز برای ساخت الکترود با کیفیت مناسب برای استفاده در صنعت است. این الکترودها می‌توانند طول عمر باتری‌های سولفور لیتیم را به شکل قابل توجهی افزایش دهند. 
 
رونمایی این الکترود جدید در کنفرانس تجاری‌سازی و کاربرد مواد گرافنی که در 12 و 13 ژوئن در منچستر برگزار شد، توسط شرکت او‌ایکس‌آی‌اس‌انرژی و پرپیتوس رونمایی شد.


انتهای پیام/
برچسب ها: باتری ، لیتیم ، سولفور ، کربن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار