معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از ارسال سه هزار و 666 اثر در دو بخش فنی و موضوعی به نهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی استان اصفهان خبر داد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان محمد قلمکاریان در جمع خبرنگاران گفت: خبرنگاران استان اصفهان یکهزار و 526 اثر در بخش های ده گانه فنی به نهمین جشنواره مطبوعات اصفهان ارسال کردند که این میزان نسبت به سال گذشته که یک هزار و 125 اثر بود رشد 15 درصدی نشان می دهد.
وی ˈ با بیان اینکه داوری این آثار در دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ای در تهران انجام می شود، ادامه داد: در بخش فنی بخش گزارش با 342 اثر و طنز تصویری با 42 اثر به ترتیب بیشترین و کمترین را به خود اختصاص دادند.
وی گفت: در بخش موضوعی نیز که 31 دستگاه اجرایی برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کرده بودند دو هزار و 140 اثر ارسال شده که 50درصد بیشتر از جشنواره هشتم است.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: فرهنگ و هنر با 229 اثر، بهداشت و درمان با 201 ر و میراث فرهنگی با 192 اثر به ترتیب بیشترین تعداد آثار بخش موضوعی جشنواره امسال را به خود اختصاص داده اند.
وی اظهار کرد: سال گذشته بیشترین آثار به ترتیب به بخش های میراث فرهنگی، فرهنگ شهروندی و دین و سلامت اختصاص داشت.
وی با اشاره به اینکه داوری آثار بخش موضوعی بصورت دو مرحله ای است، افزود: در مجموع 93 اثر در بخش موضوعی و 30 اثر در بخش فنی به عنوان برتر اعلام می شود و اختتامیه این جشنواره 15 مرداد سال جاری در اصفهان برگزار خواهد شد.

قلمکاریان گفت: نمایشگاه این جشنواره نیز از 13 مرداد به مدت سه روز از ساعت 18 تا 22 در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان برگزار می شود که در بخش غیرحرفه ای ها نیز دایر خواهد بود.
وی از خانه مطبوعات استان اصفهان برای همکاری در زمینه برگزاری این جشنواره تشکر کرد و افزود: براساس فراخوان طراحی لوگوی نهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های داخلی استان اصفهان در مهر سال گذشته، 40 اثر برای ما ارسال شد که از این بین اثر ˈغلامرضا نصراصفهانیˈ انتخاب که در آیین اختتامیه جشنواره از آن رونمایی خواهد شد.



انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.