معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران گفت: استان با داشتن 300 دفتر شهری و 400 دفتر روستایی در مجموع 770دفتر پیشخوان به لحاظ تعداد دفتر رتبه دوم را داراست و تاکنون چهار پروانه فعالیت دفاتر که تخلفات مکرر داشته اند باطل شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، حسن خیریانپور در جلسه کارگروه پیشخوان دولت اظهار داشت: در راستای برون سپاری خدمات قابل واگذاری دولت به استناد جزء 2 بند ج 46 قانون پنجم توسعه کلیه دستگاههای اجرائی، وزارتخانه ها، سازمانها، شرکتها و موسسات دولتی، عمومی دولتی و غیره دولتی موظف به برون سپاری خدمات قابل واگذاری از طریق شبکه های الکترونیکی توسط دفاتر پیشخوان دولت است.

خیریانپور افزود: به جهت اهمیت موضوع از جهت تسهیل در خدمت رسانی و سرعت در ارائه خدمات مورد نیاز مردم و تقلیل هزینه ها بحث برون سپاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


وی با اشاره به الزام قانونی در برنامه پنجم گفت :موضوع پیشخوان دولت به صورت جدی مورد پیگیری قرار می گیرد.


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری با تاکید بر توسعه کمی و کیفی خدمات دفاتر پیش خوان دولت تصریح کرد: جلسات کارگروه به صورت منظم برگزار شد که در راستای این امر تفاهم نامه هایی با دستگاههای ذیربط امضا و اقدامات لازم در جهت اجرائی نمودن مفاد تفاهم نامه پیگیری و اقدامات لازم انجام شده است.


وی گفت: 20 دستگاه اجرائی، شرکت و موسسه حدود 150 خدمت خود را از طریق دفاتر پیش خوان دولت ارائه می کنند.


خیریانپور افزود: کارگروه پیشخوان دولت مازندران در خدماتی نظیر شرکت برق ،گاز،ثبت احوال،بیمه سلامت ،عوارض خودرو،شهرداری و مالیات مشاغل و خودرو در کشور رتبه برتر را کسب کرد.


این مقام مسئول در ادامه افزود: در کنار پیگیری برای برون سپاری خدمات پیشخوان دولت، کمیته نظارت و بازرسی پیشخوان استان فعال سازی شد تا بر عملکرد دستگاههای خدمات دهنده و دفاتر نظارت کند.


خیریانپور تصریح کرد : در صورت بروز تخلف اقدامات قانونی در جهت رفع تخلفات برخوردهای لازم با متخلف به صورت تذکر ،اخطار کتبی ،قطع سرویس و در نهایت لغو پروانه فعالیت خواهد بود.


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اظهار داشت : در راستای اجرای پرداخت مکانیزه عوارض خودرو در شهرداریهای استان اقدامات جدی در حال انجام است که از مجموع 59 شهرداری استان فقط 41 شهرداری اقدام و 18 شهرداری هنوز اقدامی در این خصوص انجام نداده اند.


وی از مدیران دستگاههایی که در این کارگروه شرکت نداشته اند به شدت انتقاد کرد و افزود : در جلسه شورای اداری استان این موضوع مطرح و با مدیران برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.


انتهای پیام/

برچسب ها: دولت ، رتبه ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.