پروفسور مانینگ می‌گوید: با یافتن راز مقاومت دایناسورها می‌توانیم گام مؤثری در درمان بیماری‌های خطرناک بشر مانند سرطان برداریم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  به نقل از ایران، محققان دانشگاه «منچستر» انگلیس برای پیدا کردن راهی برای درمان بیماری‌های کشنده بشر مانند سرطان، سیستم ایمنی بدن دایناسورها را مورد بررسی قرار داده‌اند.

 

پروفسور «فیل مانینگ» مسئول ارشد این پروژه تحقیقاتی پس از بررسی فسیل یک دایناسور از گونه «گورگوسو» و تشخیص شکستگی دست و پا، عفونت چانه و سرطان با تومور مغزی‌این حیوان گفت: این دایناسور در یک ماه آخر زندگی‌اش تمامی این دردها را با هم داشته و با این‌که هر کدام از این بیماری‌ها به تنهایی برای انسان‌ها مرگبار می‌شود اما سیستم ایمنی بدن دایناسور با همه آنها کنار آمده و دست آخر نیز تومور مغزی جان این حیوان را گرفته است.

 

این تیم تحقیقاتی امیدوار است با بررسی جداگانه استخوان‌های این فسیل به راز مقاومت سیستم ایمنی بدن آن پی ببرد. پروفسور مانینگ می‌گوید: با یافتن راز این مقاومت دایناسورها می‌توانیم گام مؤثری در درمان بیماری‌های خطرناک بشر مانند سرطان برداریم.

 

گروه تحقیقاتی در این راه گونه‌های مختلف کروکودیل و تمساح را که ریشه‌ای از دایناسورها دارند برای تحقیقات خود انتخاب کرده‌اند تا مشاهدات خود را با این شرایط روی نمونه‌های زنده نیز آزمایش کنند و به راز غلبه آنها بر بیماری‌های کشنده پی ببرند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار