یک شاعر:

امیدوارم‌ صلح بر جهان حاکم شود

کودکان غزه بی گناه‌ کشته می‌شوند، باید از آنها حمایت کرد.

نعمت مرادی شاعر در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: وقتی کشوری درگیر جنگ می‌شود، در زندگی مردم تغییرات بسیاری رخ می دهد. کودکانی یتیم و گروهی کشته می‌شوند اما به بهانه کدام گناه همیشه در جنگ‌ها یک سری غیر نظامی بی دفاع، هدف قرار می‌‌گیرند.
 
وی افزود: دامنه‌ی اختلافات میان فلسطین و اسرائیل‌ از سالیان سال بوده و سالی چند نفر از دو طرف کشته می‌شوند اما هنگامی که در مدت 15 روز فلسطینی‌ها،‌ تقریبا 600 نفر کشته‌ و از بین اسرائیلی‌ها فقط دو نفر کشته شوند، این دیگر جنگ نابرابر است مگر مردم غزه چه کرده‌اند که باید بمیرند!

 مرادی خاطر نشان کرد: وظیفه شاعران و نویسندگان‌ است که نگذارند  این حوادث فراموش شود،‌ باید روی کاغذ آورده شود وقتی سال 59 ارتش بعث‌ عراق حمله‌ کرد، مردم آبادان و خرمشهر هم دچار جنگی‌ نابرابر شدند  و اکنون این اتفاق برای مردم غزه پیش آمده است و هیچ کلمه‌ی نمی‌توان گفت در وصف کودکانی که هنوز معنی زندگی را نفهمیدند‌ و وارد این جنگ شده‌اند.
 
 وی ادامه داد: وظیفه هر مسلمانی است که از هم کیش خود حمایت کند. وارد سیاست و عوامل دیپلماسی‌ نمی‌توان شد اما تنها کمکی که می‌توانیم به این کودکان بکنیم، این است که در این شرایط به هر طریقی، کمک‌های نقدی و غیر نقدی به آنها برسانیم تا حداقل بتوانند زندگی نسبتا‌عادی داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: غزه ، کودک ، زندگی ، بی گناه ، جنگ ، ظالم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.