"روز قدس" همایش جهانی "مرگ بر صهیونیست"

روحانی: جهان اسلام روز قدس را روز ایستادگی علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی اعلام کند/ ساکتانِ در برابر جنایات اسرائیل در تاریخ شرمنده‌اند

رییس‌ جمهوری در راهپیمایی روز جهانی قدس با تاکید بر اینکه جهان اسلام باید روز قدس را روز تنفر و ایستادگی علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی اعلام کند، گفت: مردم مظلوم غزه باید بتوانند در آرامش زندگی کنند و برای تحقق این کار و حمایت از مردم فلسطین، همه مسلمانان باید بپا خیزند.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و همگان با مردم ولایتمدار و ظلم‌ستیز ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرده بود، در جمع خبرنگاران گفت:جهان اسلام باید روز قدس را روز تنفر و ایستادگی علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی اعلام کند و مردم مظلوم غزه باید بتوانند در آرامش زندگی کنند و برای تحقق این کار و حمایت از مردم فلسطین، همه مسلمانان باید بپا خیزند.

رییس جمهوری با متفاوت دانستن روز قدس امسال نسبت به سال‌های گذشته، اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را یک توطئه ضدانسانی و نسل کشی دانست و تصریح کرد: کسانی که در مقابل کشتار کودکان و زنان بیگناه فلسطینی در غزه توسط صهیونیست‌ها سکوت کرده‌اند، در تاریخ شرمنده هستند و تاریخ نسبت به آنها قضاوت خواهد کرد.

دکتر روحانی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی باید بفهمد که سلاح‌های پیشرفته همانند گذشته نمی تواند ادامه اشغالگری آن را تداوم بخشد و خواست جهانیان پایان اشغال است، مردم آزاد شوند، گذرگاه رفح باز شود، آتش و خون تمام شود، حمله به غزه قطع شود و مردم بتوانند زندگی معمولی و عادی داشته باشند.

رییس شورای عالی امنیت ملی گفت: ما می‌خواهیم همه مسلمانان دنیا احساس ید واحد داشته باشند چون در برابر رژیم صهیونیستی جز وحدت، ایستادگی و مقاومت راهی وجود ندارد و نمی‌توان امید داشت که مردم فلسطین با تکیه کردن بر مجامع بین‌المللی، بتوانند به همه حقوق‌شان دست پیدا کنند.

رییس جمهوری صبح جمعه از میدان فردوسی به جمع هزاران تهرانی ولایتمدار پیوست که در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده بودند.

محمد نهاوندیان رییس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری، دکتر روحانی را در این راهپیمایی همراهی می‌کردند.

اعضای هیات دولت و شماری از مشاوران رییس جمهوری نیز در این راهپیمایی باشکوه ضداستکباری شرکت کردند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار