رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی:

نصب "ایستگاههای هواشناسی خودکار" در مناطق ساحلی و دریایی محقق شد

نصب ایستگاههای هواشناسی خودکار در مناطق ساحلی و دریایی به منظور اندازه‌گیری و ثبت فراسنج‌های هواشناسی توسط پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی یکی دیگر از امور جاری این پژوهشکده است.

وحید چگینی رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوسی و علوم جوی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: سیاره ما مجموعه‌ای از دو نوع شاره‌ی جو و اقیانوس است از این رو شناخت ارتباط میان این دو شاره با یکدیگر می‌تواند دانش کامل‌تری نسبت به اقلیم حاضر و تغییر آن در آینده را در اختیار ما قرار دهد.
  
وی افزود: این امر اهمیت علوم جوی – اقیانوسی را نشان می‌دهد، چنانچه پژوهشکده‌ی علوم جوی دارای سه گروه پژوهشی پدیده‌های هوا –دریا، اقلیم شناسی، پیش بینی جوی است که محورهای اصلی پژوهش نیز در این پژوهشگاه شامل مدل سازی جو و اقیانوس، مدل سازی اقلیمی، پیش بینی جوی – اقیانوسی برای پدیده‌های میان مقیاس، بررسی تغییرات اقلیمی، شیمی جو و پایش آلودگی هوا، سنجش از دور جو و اقیانوس است.
  
چگینی به فعالیت‌های جاری پژوهشکده علوم جوی اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه دریایی تدقیق میدان باد دریاهای ایران و بومی سازی مدل‌های جوی – اقیانوسی و اقلیمی توسط پژوهشگران پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در دست انجام است همچنین نصب ایستگاههای هواشناسی خودکار در مناطق ساحلی و دریایی به منظور اندازه گیری و ثبت فراسنج های هواشناسی توسط پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی یکی دیگر از امور جاری این پژوهشکده است.  

وی خاطرنشان کرد: ویژگی سمت و سرعت باد، دما،فشار هوا، میزان تشعشع نور خورشید، رطوبت هوا، دیدافقی، میزان تابش نورخورشید و میزان بارش در این ایستگاههای پژوهشکده علوم جوی اندازه گیری می‌شود.


انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار