توضیحات وزارت خارجه آمریکا درخصوص اوضاع فلسطین

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شب گذشته در کنفرانس مطبوعاتی خود درخصوص تحولات جهانی از جمله غزه اظهارنظر کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا ، "ماری هارف" درباره اوضاع غزه و آتش بس گفت: وزیر خارجه در قاهره سخنرانی کرد و او به کارش برای رسیدن به آتش بس ادامه می‌دهد. او سیزده تماس تلفنی برای رسیدن به آتش بس داشت.

"هارف" در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که پرسید پنج فلسطینی با شلیک گلوله جنگی نظامیان اسرائیلی در کرانه باختری رود اردن کشته شده اند نظر شما چیست؟گفت:ما به شدت درباره افزایش میزان خشونت در تظاهرات کرانه باختری رود اردن نگرانیم و مراتب تسلیت خود را درباره آنهایی که در غزه و کرانه باختری کشته شدند اعلام می داریم.ما منتظر جزئیات مربوط به این حوادث هستیم و از همه طرف ها می خواهیم خویشتندار باشند.مطمئنا ناآرامی های کرانه باختری با درگیری و وضع موجود در غزه مرتبط است.ما تلاش خود را برای رسیدن به آتش بس ادامه خواهیم داد.ما معتقدیم که همه باید نظرات خود را در کمال صلح و آرامش بیان کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید همه بیمارستانها و اماکنی که اسرائیل در غزه هدف قرار داده اماکنی غیرنظامی بوده اند؟ نظر شما چیست؟ مدعی شد:به طور کلی حماس از مناطق غیرنظامی برای پنهان کردن موشک های خود استفاده کرده است.

وی افزود: اما از طرف دیگر من همیشه نمی توانم اظهارات اسرائیلی ها درباره وجود راکت در هر مکانی را تایید کنم.ما این موضوع را به طور مستقل تایید می کنیم.ما نمی توانیم این موضوع را تایید کنیم که در مدرسه مذکور در زمان حادثه موشک بوده یا نه.اسرائیلی ها این موضوع را تایید کرده اند اما ما هنوز تلاش می کنیم که حقایق بیشتری را درباره آن مدرسه به دست آوریم.


***  انتشار گزارشهایی درباره فروش نفت اقلیم کردستان عراق به یک خریدار آمریکایی
هارف درباره انتشار گزارشهایی درباره فروش نفت اقلیم کردستان عراق به یک خریدار آمریکایی گفت:ما از این موضوع آگاه هستیم که یک نفتکش در سواحل فلوریدا پهلو گرفته است اما سیاست ما درباره این موضوع تغییر پیدا نکرده است.منابع انرژی عراق به همه مردم این کشور تعلق دارد.آمریکا بارها این موضوع را به طور شفاف بیان کرده است که اگر اختلافی از جملات اختلافات حقوقی بین طرفین وجود دارد باید آنرا با مشورت حل و فصل کنند.دولت عراق و دولت اقلیم کردستان باید درباره چگونگی مدیریت منابع نفتی به توافق برسند.موضع ما از مدت ها پیش این بوده است که به همه اشخاص حقوقی هشدار می دهیم که اگر در خرید و فروش منابع انرژی عراق نقشی داشته باشند عواقب حقوقی در انتظار آنها خواهد بود.


*** .ما از هر شخصی که نخست وزیر عراق شود، حمایت می‌کنیم
وی همچنین درباره انتخاب نخست وزیر جدید در عراق گفت:به نظرم آنها تا روز سی ام ژوئیه  نخست وزیر خود را انتخاب خواهند کرد و دولت را تشکیل خواهند داد.آنها تا کنون رئیس مجلس و رئیس جمهور را انتخاب کرده اند و مورد بعدی انتخاب نخست وزیر است.ما از هر شخصی که نخست وزیر شود حمایت می کنیم.ما اعلام کرده ایم که لازم است فردی که نخست وزیر می شود به موضوع فراگیر بودن و منافع همه جناح ها توجه کند.


***  پوتین باید شاهد افزایش تحریم‌ها و منزوی شدن سیستم اقتصادی کشورش باشد
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره موضوع تحریم های روسیه گفت:این تحریم های اثرات زیادی بر روی اقتصاد این کشور داشته است.رئیس جمهور پوتین گزینه‌هایی پیش رو دارد که باید آنها را انتخاب کند که یا شاهد افزایش تحریم‌ها و منزوی شدن سیستم اقتصادی کشورش باشد و به افزایش تنش ادامه دهد و یا اینکه جهتی عکس را پیش رو گیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار