مدیر اداره سلامت منطقه 21 خبر داد: همزمان با 9 مرداد ماه به عنوان روز اهدا خون در خانه‌های سلامت منطقه شهروندان خون اهدا می‌کنند.

 انصاری مدیر اداره سلامت منطقه 21، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، بیان داشت: روز اهدا خون یکی از روزهایی است که می‌توان با اهدا خون خود به دیگران زندگی ببخشد.

وی ادامه داد: در همین راستا خانه‌های سلامت سطح منطقه با اجرای برنامه‌های متنوع و کلاس‌های آموزشی و اکیپ‌های سیار اهدا خون به استقبال این روز خواهند رفت.

انصاری با اشاره به این برنامه‌ها افزود: با توجه به تقارن این روز با روز عید سعید فطر این برنامه‌ها در روزهای 5 و 6 مرداد ماه برگزار می‌شود، کلاس آموزشی فواید اهدای خون، آشنایی با گروه‌های خونی و ویژگی‌های هر کدام (دبیر کانون‌ها)، کلاس آموزشی رفتارهای غیربهداشتی و بیماری‌های منتقله از طریق خون ویژه اعضای کانون جوانان، در خانه‌های سلامت منطقه برگزار می‌گردد.

این مقام مسئول تأکید کرد: همچنین کلاس آموزشی کم‌خونی، علل و درمان آن، آشنایی با فشارخون و عوارض آن، کلاس آموزشی مراحل و شرایط اهدای خون، آشنایی با بیماران نیازمند به خون،‌ آموزش فواید معنوی اهدای خون از دیگر اقدامات این حوزه در سطح منطقه خواهد بود.

مدیر اداره سلامت منطقه 21 خاطرنشان کرد: بروشورهای آموزشی در بین شهروندان توزیع خواهد شد و شهروندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در کلاس‌ها و آشنایی با برنامه‌های اجرایی به خانه‌های سلامت منطقه مراجعه فرمایند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اهدای خون ، نجات ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار