مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی از کاهش 30 درصدی اعتبارات اداره کل نوسازی مدارس استان در سال جاری خبر داد.

سید هدایت‌الله هاشمی‌نسب در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارا ن مشهد ، گفت : مجموع اعتبارات اداره کل نوسازی مدارس استان خراسان رضوی در سال جاری 21 میلیارد تومان است که از این مبلغ 19 میلیارد تومان به ترمیم و ساخت فضا‌های آموزشی در سه مقطع تحصیلی و دو میلیارد تومان به ترمیم و ساخت فضا‌های تربیت بدنی، فرهنگی و هنری اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه 29 درصد از مدارس استان را مدارس فرسوده تشکیل می‌دهند، افزود : تعداد کل مدارس تخریبی و فرسوده استان 2172 ساختمان بوده است که از این تعداد 428 ساختمان تخریب و بازسازی شده‌اند و در حال حاضر تعداد مدارس فرسوه به 1744 ساختمان کاهش یافته است.

مدیرکل نوسازی مدارس استا ن خراسان رضوی با اشاره به اینکه 19 درصد از ساختمان‌های آموزشی شهر مشهد فرسوده محسوب می‌شوند، گفت : در حال حاضر 521 ساختمان آموزشی در شهر مشهد فرسوده هستند و بسیاری از مدارس فرسوده و تخریبی در مناطق محروم و شهرستان‌های استان هستند.

هاشمی‌نسب در خصوص اقدامات این اداره کل برای ترمیم و بهبود شرایط فضا‌های آموزشی در مناطق محروم وشهرستان های استا ن افزود : پس از اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام ،طرح تخریب و بازسازی در صورت وجود اعتبار بر اساس شاخص بودجه در هر شهرستان و در صورتی که در بودجه آن سال، ملاک و مدنظر دولت قرار گیرد، در این زمینه اقدام خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه برخی از مدارس استان همچون کاشمر بر روی قنات واقع شده‌اند و ریزش قنات‌ها خطرات جانی برای دانش‌آموزان به دنبال دارد، گفت : انجام چنین پروژه‌هایی نیاز به اعتبارات دارد و چون موافقت‌نامه پروژه‌های سال جاری مبادله شده است بنابراین در طول ساری جاری چنانچه اعتباری جدید به این اداره کل ابلاغ گردد بر اساس نظر آموزش و پرورش و کمیته برنامه‌ریزی هر شهرستان رفع این مشکل در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ز


برچسب ها: اعتبار ، مدرسه ، فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.