خراسان جنوبی /

اعلام زکات فطره در خراسان جنوبی

امسال زکات فطره برای هر نفر در استان خراسان جنوبی ۳ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام شده است.

اعلام زکات فطره در خراسان جنوبی

امسال زکات فطره برای هر نفر در استان خراسان جنوبی ۳ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام شده است.

به گزازش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: فطریه هر نفر در خراسان جنوبی 3 هزار و 750 تومان و معادل سه کیلوگرم گندم است.

حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی افزود: بر اساس این‌که قیمت برنج مصرفی مردم متفاوت است مقدار برنج زکات فطره با توجه به مصرف نوع غالب آن محاسبه می‌شود.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: زکات فطره بر افرادی که هنگام غروب آفتاب شب عید فطر عاقل و بالغ هستند و از لحاظ مالی امکان پرداخت آن را دارند، واجب می‌شود.

حجت الاسلام رضایی خاطرنشان کرد: زکات فطره باید توسط سرپرست خانوار به ازای خود و هریک از افراد تحت تکفل وی پرداخت شود.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات فطره بر کسانی که تمکن مالی ندارند، واجب نیست، افزود: افرادی که در نماز عید فطر شرکت می‌کنند باید زکات فطره خود را قبل از نماز پرداخت کنند.

امام جمعه بیرجند گفت: اگر فردی این زکات را برای فرد نیازمند خاصی مدنظر قرار داده باشد می‌تواند مبلغ و یا قوت غالب فطریه خود را تا ظهر عید به نیازمند بدهد و آن را از مال خود خارج کند.

حجت الاسلام رضایی خاطرنشان کرد: زکات فطره پس از جمع‌آوری به نیازمندان سطح شهر داده می‌شود و اگر نیازمندی در جامعه نباشد صرف مخارج عمرانی مساجد و حسینیه‌ها می‌شود.

وی با اشاره به مبلغ زکات فطره در سایر استان‌ها، تصریح کرد: این مبلغ در استان‌هایی که تمکن مالی بییشتری دارند، افزایش می‌یابد و بر اساس قوت غالب مردم هر منطقه مشخص می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: مبلغ فطریه توسط مراجع، روحانیان دفاتر ائمه جمعه و با همکاری کمیته امداد هر استان مشخص می‌شود.

حجت الاسلام رضایی همچنین یادآور شد: مبلغ کفاره و فدیه نیز در خراسان جنوبی هر کدام هزار تومان اعلام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.