فیبا لغو ممنوعیت پوشش های مذهبی را بررسی می کند؛

ممنوعیت بازی هندی ها به نفع بانوان بسکتبالیست مسلمان

اعتراضات گسترده هندی ها به خاطر ممنوعیت دو بازیکن تیم ملی بسکتبال آقایان این کشور در کاپ آسیا به علاوه اعتراض کمیته ملی المپیک آمریکا باعث شد که فیبا رفع ممنوعیت پوشش مذهبی را بار دیگر بررسی کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ آرمیتپال سین و آمیوت سین دو بازیکن تیم ملی بسکتبال آقایان هند که به خاطر مذهب سیک موهای خود را بلند کرده و سربندی به سر می بندند پیش از بازی با ژاپن در جریان مسابقات کاپ آسیا اجازه ورود به زمین را پیدا نکردند. همین موضوع هم باعث اعتراض هندی ها به مجامع بین المللی شد و وزیر ورزش این کشور نامه ای به کمیته بین المللی المپیک برای فشار به فدارسیون جهانی بسکتبال نوشت تا در مورد ممنوعیت پوشش مذهبی بازیکنان تجدید نظر کنند.

از طرفی کمیته ملی المپیک آمریکا نیز با استفاده از این فرصت برای رفع ممنوعیت حجاب بانوان در بسکتبال نامه ای به فدارسیون جهانی فیبا نوشت.

فیبا در نهایت با این اعتراضات اعلام کرد که در جلسه روز 27 آگوست در سویا اسپانیا موضوع ممنوعیت حجاب و پوشش مذهبی بسکتبالیست ها را بار دیگر مورد بررسی قرار می دهد.

بانوان بسکتبال ایرانی هم طی سال های گذشته به خاطر قانون منع پوشش از سوی فدراسیون جهانی امکان شرکت در بازی های بین المللی را نداشته اند و در صورت موفقیت آمیز بودن فشارهای بین المللی در جلسه آگوست، بالاخره شرایط حضور بسکتبالیست های دختر ایرانی در مسابقات برون مرزی هم فراهم می شود.

گفتنی است طبق قوانین فعلی، بازیکنان بسکتبال حق استفاده از هیچ سربندی بزرگتر از 5 سانتی متر را ندارند. این قانون بیش از 10 سال قبل به خاطر امنیت بازیکنان و همچنین یک شکل بودن فرم لباس ها و تجهیزات آنها وضع شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: منع ، پوشش ، فیبا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار