مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش خبر داد

آغاز جشنوار‌های فرهنگی و هنری.دانش آموزان از 12مرداد ماه/ برگزاری کنگره بزرگ پرسش مهر در نیمه دوم شهریور ماه

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از شروع جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان از 12 تا 31مرداد ماه خبر داد.

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مهدی علی اکبر زاده مدیر کل فرهنگی و هنر وزارت  آموزش و پرورش در نشست خبری امروز خود که پیرامون جشنواره های فرهنگی هنری دانش آموزان برگزار شد گفت: جشنوراه‌های فرهنگی هنری مهمترین برنامه‌ای است که در هفته آینده برگزار می‌شود و این جشنواره در قالب مسابقات مختلف در دو اردوگاه بزرگ کشوری شهید بهشتی اصفهان  و شهید رجایی نیشابور برپا می‌گردد.

وی با اشاره به این که  این جشنواره از 12مرداد آغاز و به طور پیوسته تا 31مرداد ماه ادامه خواهد داشت افزود: موضوع جشنواره در بخش فرهنگی شامل شعر، داستان، وبلاگ، نشریه، مطالعه و تحقیق، بازی‌های رایانه‌ای است که در اردوگاه شهید بهشتی از 12تا 16مرداد ماه برای دختران و از 17تا 21 مرداد برای پسران برگزار می‌شود.

علی اکبر زاده ادامه داد: جشنواره  هنری از 22مرداد ماه شروع و تا 31مرداد در اردوگاه شهید رجایی ادامه دارد. و شامل بخش‌هایی همچون هنرهای آوایی، نمایشی،فیلم کوتاه، و هنرهای دستی و تجسمی است. که در چهار روز اول برای پسران  و در چهار روز بعدی برای دختران برگزار می‌شود.

مدیر کل مدیر کل فرهنگی و هنری  وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: تفاوت امسال این جنشواره با سال‌های گذشته این است که در جریان مسابقات دوره‌های آموزشی تخصصی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای کل دانش آموزان برگزار می‌شود. و در پایان این دوره نیز از سوی  سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گواهی‌نامه‌ای به دانش آموزان اعطا می‌گردد.

همچنین برای نخستین بار در کشور نفرات برگزیده اول تا سوم گواهینامه بین المللی مهارت دریافت می‌کنند که این گواهینامه بصورت الکترونیکی است.

وی در ادامه در خصوص مزایای برگزیده شدن نفرات اول تا سوم گفت: در اولویت قرار گرفتن  این دانش آموزان به عنوان فردی ماهر در کسب شغل، بهره‌مندی از تسهیلات موسسات اعتباری و بانک‌ها،و طرف قرار داد شدن با بسیاری از موسسات و ارگان‌ها از جمله مزایای برگزیده شدن نفرات اول تا سوم است.

علی‌اکبر‌زاده اضافه کرد: برگزاری شبکه اجتماعی مجازی ویژه کلیه دانش آموزان برگزیده فرهنگی و هنری از برنامه‌های امسال ما است که هدف این است که دانش آموزان برگزیده امسال و سنوات گذشته بتوانند به طور مجازی با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

وی در ادامه از برگزاری کنگره بزرگ پرسش مهر در نیمه دوم شهریور ماه خبر داد و گفت: کلیه دانش آموزان و فرهنگیانی که آثار آنان در پاسخ به سوال ریاست جمهوری که در آغاز سال تحصیلی 92عنوان کرده‌بودند ارائه و مورد بررسی قرار می‌گیرند و از میان آنان آثار برگزیده به مرحله کشور ارسال می‌شود و در نهایت آثار منتخب به محضر ریاست جمهوری ارائه می‌شود.

علی‌اکبرزاده مدیر کل فرهنگی و هنری  وزارت آموزش و پرورش  با اشاره به  این که پیش بینی می‌شود 500نفر از دانش آموزان و فرهنگیان منتخب در این کنگره شرکت نمایند گفت: مجموعأ 3500اثر از کل کشور دریافت می‌شود و نزدیک به 500نفر برگزیده می‌شوند. همچنین از هر یک رشته‌های ایده پردازی، هنرهای دستی و تجسمی و مقالات 3نفر برگزیده می‌گردند.

علی اکبر زاده در پایان خاطرنشان کرد: در مسابقات فرهنگی و هنری بالغ بر 4هزار نفر آثار خود را به دبیر خانه ارسال کردند که از این مجموع 2700نفر در مرحله کشوری حضور خواهند داشت. همچنین تصمیم داریم تا زمان برگزاری کنگره پرسش مهر مقالات ارائه شده را در قالب کتاب‌هایی چاپ نماییم.

انتهای پیام/

برچسب ها: نشست ، خبری ، اردوگاه ، مسابقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار