دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران درخواست کرد:

احیای سه‌جانبه‌گرایی در سازمان تأمین‌اجتماعی

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران، رعایت سه‌جانبه‌گرایی را مهم‌ترین خواسته این کانون، از مسئولان سازمان تأمین‌اجتماعی عنوان کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، محمد عطاردیان با تاکید بر رعایت اصل سه‌جانبه‌گرایی در سازمان تأمین‌اجتماعی خاطر نشان کرد: به عنوان نماینده جامعه کارفرمایی معتقدم اصل سه‌جانبه‌گرایی به عنوان مهم‌ترین اصل پذیرفته شده در سازمان بین‌المللی کار (ILo) باید در تمامی ارکان تامین اجتماعی اجرا شود.

وی هدف از ایجاد این کانون را حفظ حقوق و دفاع از منافع مشروع و قانونی تمامی کارفرمایان و تشکل‌های کارفرمایی کشور بیان کرد و گفت: هماهنگ کردن کوشش‌ها و فعالیت‌های مرتبط با بخش‌های صنعت، تجارت و خدمات، فراهم کردن انگیزه و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مولد، ایجاد زمینه‌های مطلوب برای همکاری و تبادل نظر و انتقال فن‌آوری و تجربه‌های لازم به منظور دستیابی به توسعه پایدار در کشور از دیگر اهداف کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران است.

عطاردیان افزود: 91 درصد از درآمد تأمین‌اجتماعی از طریق کارگران و کارفرمایان تأمین می‌شود از اینرو شرکای تأمین‌اجتماعی انتظار دارند همانند یک بنگاه که در آن افراد منافع مشترک دارند، از حضور و مشارکت این دو قشر نیز در سطوح تصمیم‌گیری و نظارت استفاده شود.

وی با اشاره به همکاری کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران با تأمین‌اجتماعی برای پرداخت بدهی برخی از کارفرمایان بدهکار تصریح کرد: در مقابل کارفرمایان نیز از مسئولان این سازمان انتظار دارند تسهیلاتی برای کارفرمایان و کارگران در نظر گرفته شود.

وی سیاست‌هایی ازجمله بخشودگی‌های جریمه‌های دیرکرد کارفرمایان بدهکار به تأمین‌اجتماعی را مفید ارزیابی کرد و ادامه داد: بخشودگی جرایم اقدام مثبت و عاقلانه‌ای است که موجب افزایش درآمد سازمان تأمین‌اجتماعی نیز می‌شود.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران،  با تأکید بر ضرورت احیای اصل سه‌جانبه‌گرایی گفت: با اهمیت دادن به دیدگاه‌های کارفرمایان، آنها نیز خود را موظف می‌دانند که دیدگاه‌های تأمین‌اجتماعی را تأمین کنند که در این صورت به نفع کارفرمایان، کارگران، سازمان تأمین‌اجتماعی و تمامی نیروهای کسب و کار خواهد بود.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار