رئیس کمیسیون روابط خارجی کنگره آمریکا مدعی شد:

سانتریفیوژهای ایران همچنان در حال گردش‌اند/ ایرانی‌ها در خریدن وقت اضافه برنده شده‌اند

رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نشستی با حضور معاونان وزرای خارجه و خزانه داری، در خصوص نتایج تمدید مذاکرات هسته ای ایران، ابراز تردید کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان  آمریکا، "اد رویس" رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به تمدید چهار ماهه مذاکرات هسته ای ایران با گروه پنج به اضافه یک و در نشستی موسوم به "مذاکرات هسته ای ایران از تمدید تا توافق نهایی" مدعی شد: گمان نمی‌کنم تمدید این مذاکرات، پیشرفتی محسوب شود. بنظر می‌رسد ایرانی‌ها در خریدن وقت اضافه برنده شده‌اند. چنین حالتی  بدین معناست که ایران با داشتن سانتریفیوژهای در حال گردش، معتقد است که زمان به نفع او در حال جریان است. 

وی با حمایت از افزایش تحریم‌ها گفت: تشدید فشارهای اقتصادی(تحریم) ؛ باعث تقویت موضع ما خواهد شد اما دولت اوباما با چنین حالتی مخالفت می کند. دولت  آمریکا باید از تلاش های  کنگره در جهت افزایش فشارهای اقتصادی علیه ایران؛ استقبال کند.

رویس مدعی شد: هرگونه توافق با ایران باید توانایی های فنی ایران را در نظر داشته باشد و به امید شریک شدن با ایران بر سر عراق  و یا سایر موضوع ها که برخی چنین اعلام کرده اند، نباید باشد. فعالیت های ایران در خصوص حمایت از تروریسم(!) از جمله ارسال سلاح برای حماس، بر لزوم  اتخاذ و رعایت معیارهای بسیار دقیق در جهت  تایید هرگونه توافق احتمالی را تاکید دارد. 

وی ادعا کرد: همه چيز درباره برنامه هسته‌ای ايران از ديروز تا امروز نشان از "بمب هسته ای" دارد و من نگرانم در آينده هم چنين باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار