تبریز/

مصرف ترخون تاثیرگذار در بهبود گوارش غذا

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ترخون توليد صفرا به وسيله ‏ كبد را افزايش می دهد و به اين ترتيب به هضم و گوارش غذا كمک می كند.

اصغر نقشی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: ترخون منبع بسيار خوبی از آهن، كلسيم و منگنز و دارای پتاسيم، منيزيم و ويتامين ‏هاي آ و ث است.

وی تشریح کرد: براي درمان دردهاي شكمي و افزايش اشتها از ترخون استفاده مي ‏شده است، اين گياه بخصوص اگر به شكل دَم كرده مصرف شود برای رفع خستگی و آرامش اعصاب بسيار سودمند است به همين دليل براي افراد بيش فعال مفيد است.

نقشی ادامه داد: ترخون موجب تحریک مغز، سيستم عصبی، سيستم گوارشی، سيستم گردش خون و سيستم هورمونی می ‏شود و به عبارتی اين گياه سيستم ‏های متابوليكی را تحريک می ‏كند و در نتيجه رشد و ايمنی بدن را ارتقا می بخشد.

 کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: ترخون ترشح شيره‏ های گوارشی معده را تحريک می ‏كند و به همين دليل موجب افزايش اشتها می‏شود.

وی اظهار داشت: روغن ‏هاي فرار موجود در ترخون گردش خون و مخاط را بهبود می ‏بخشند و به توزيع مناسب مواد مغذی، اكسيژن، هورمون ‏ها و آنزيم ‏ها در سراسر بدن كمک می ‏كنند.

نقشی تاکید کرد: نوشیدن یک فنجان چای ترخون در روز برطرف شدن مشکلات بی‌خوابی را در پی خواهد داشت.
 
انتهای پیام/ش/ن
برچسب ها: مصرف ، ترخون ، گوارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.