همایش بزرگ آیین برادری با موضوع حریم ولایت محمدی ومنادیان اتحاد اسلامی شهرستانهای شرقی استان کرمان در ریگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ،در این همایش که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت برگزار شد، مسئول حوزه های علمیه اهل تسنن جنوب شرق کشور و امام جمعه موقت زاهدان با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این همایش بزرگ گفت:حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری سفارشهای بسیاری مبنی بر اهمیت اتحاد دارند.

حجت الاسلام راهداری امنیت را نتیجه اتحاد دانست و گفت: اتحاد و وحدت همانند نماز و روزه بر همه کسانی که مسئولیت دارند واجب است و وظیفه همه ماست که یکدیگر را به وحدت و همدلی سفارش کنیم .

در این مراسم نماینده مردم شهرستانهای بم، ریگان، فهرج ونرماشیر در مجلس شورای اسلامی نیز با تشکر از برگزارکنندگان این همایش بزرگ تصریح کرد: دشمن درصدد آن است که بین شیعه و سنی تفرقه ایجاد کند.

حجت الاسلام غضنفرآبادی افزود: بصیرت عاملی است که ما را حفظ کرده و همین بصیرتِ اهل تسنن و تشیع است که مانع اختلاف افکنی دشمنان خواهد شد.

نماینده شهرستانهای شرقی استان گفت: همه ما باید با تلاش وکوشش مشکلات سد راه اشتغال جوانان را برطرف و وظیفه همه ماست که دولت را کمک کنیم.

در این همایش سرپرست فرمانداری ریگان گفت: انسجام و اتحاد و همدلی درشهرستان ریگان در بین برادران اهل تسنن وتشیع بی نظیر است و برادران اهل تسنن وتشیع در کنار یکدیگر با صفا و صمیمیت زندگی می کنند.

منصور حسین پور با اشاره به نامگذاری امسال با نام "اقتصاد وفرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی" تصریح کرد: تأکید مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی است که ما باید توجه جدی به ظرفیتهای داخلی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان ریگان ظرفیت هایی ایجاد شده است که از همه سرمایه گذاران درخواست می کنیم در این زمینه وارد شوند و قدمهایی در این شهرستان بردارند.

سرپرست فرمانداری ریگان گفت: در این شهرستان معادن غنی از مس و سنگ آهن وجود دارد که تاکنون 40معدن شناسایی شده و از این تعداد ، معادنی که فعالیت نکنند، پروانه آنها لغو خواهد شد .

حسین پور از آماده سازی زیر ساختهای شهرک صنعتی ریگان خبر داد و افزود: آب و برق و زیر ساختهای این شهرک آماده شده اند و افرادی که قصد سرمایه گذاری در زمینه فرآوری خرما و ضایعات را دارند ، می توانند از مزایای این ناحیه صنعتی استفاده کنند.

وی گفت: کشاورزی شهرستان مستعد است که باید تلاش کنیم تا از تک محصولی خارج شویم و از کشت های نوین استفاده شود.

سرپرست فرمانداری ریگان افزود: نخستین بار در این شهرستان کشت های پایلوت و نمونه انجام شد که با بهترین محصولات همراه بود.

حسین پور افزود: با اتحاد وهمدلی و برادری در جهت اقتصاد شهرستان تلاش کنیم تا بتوانیم اشتغال زایی در این شهرستان برای افراد جویای کار ایجاد کنیم.

این مراسم با ضیافت افطاری از طرف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت همراه بود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.