یک کارشناس سیاست خارجی گفت: دولتمردان آمریکایی که اکنون در جریان مذاکرات ایران و 1+5 داشته، می‌دانند که وضع تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران به معنای شکست کامل مذاکرات خواهد بود و این شکست به گردن آن‌ها خواهد افتاد در نتیجه از شکست مذاکرات هراسانند.

"سلیم غفوری" در گفتگو با سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخیر "وندی‌شرمن" مبنی براینکه تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال نخواهیم کرد چرا که این تحریم‌ها برای آمریکا نیز هزینه‌بردار است، اظهار داشت: در داخل ایالات متحده نسبت به این موضوع دو دیدگاه وجود دارد دیدگاه اول که خواهان تشدید تحریم‌ها است و کنگره را شامل می‌شود.
 
وی ادامه داد: دیدگاه دیگر، نگاه دولتمردان این کشور است که به این جمع‌بندی رسیدند که تحریم‌ها باعث کوتاه آمدن جمهوری اسلامی ایران ازحق خودش نخواهد شد، ضمن این که آمارها و گزارشات ارائه شده اخیر نشان دهنده این بود که شرکت‌های آمریکایی با اعمال این تحریم‌ها متضرر شدند.
 
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: برخی از شرکت‌های آمریکایی و اروپایی که با اعمال این تحریم‌ها متضرر شده و اکنون خواستار خواستار برداشته شدن این تحریم‌ها هستند.  
 
غفوری در پایان خاطر نشان کرد: دولتمردان آمریکایی که اکنون در جریان مذاکرات ایران و 1+5 داشته، می‌دانند که وضع تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران به معنای شکست کامل مذاکرات خواهد بود و این شکست به گردن آن‌ها خواهد افتاد در نتیجه از شکست مذاکرات هراسانند.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: تحریم ، شرمن ، آمریکا ، هزینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار