اصفهانیان:

اختصاص بودجه مشخص راهکار خوبی برای داوری است/ داوران لیگ چهاردهم ترکیبی از جوانان و با تجربه‌ها هستند

رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص برنامه‌های این کمیته برای لیگ چهاردهم گفت: تمام مسائل فنی و نقاط ضعف داوران در بازی‌های فصل گذشته را در کلاس‌های توجیهی به داوران گوشزد کردیم.

فریدون اصفهانیان در گفتگو  با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: به هر حال ما با برگزاری کلاس‌های سه روزه توجیهی به داوران آماده قضاوت، در لیگ چهاردهم کردیم.

اصفهانیان در مورد تعداد داوران قبول شده در کلاس‌های توجیهی گفت: 100 داور و کمک داور در تست آمادگی جسمانی حضور داشتند که فقط 30 درصد از آنها نتوانستند تست‌های خود را با موفقیت بگذارنند.



وی درباره عدم موفقیت محسن ترکی در تست‌های آمادگی جسمانی داوران گفت: متاسفانه ترکی نتوانست درتست‌های آمادگی جسمانی قبول شود و تا نیم فصل نمی‌توانیم اجازه بدهیم که در لیگ برتر قضاوت کند.

اصفهانیان در مورد وضعیت داوران قبول نشده در تست آمادگی جسمانی گفت: به هر حال این داوران تا نیم فصل اول لیگ چهاردهم نمی‌تواند قضاوت کنند.و بعد از آن با گرفتن تست‌های آمادگی جسمانی وضعیتشان مشخص می‌شود.

وی درباره عدم حضور قهرمانی درتست‌های داوری بیان کرد: قهرمانی باید نامه در خواستش را برای حضوردر کلاس‌ها می‌داد که این کار را نکرد بر این اساس نامش در بین شرکت کنندگان نبود.



وی درباره نبود داوران مطرح در لیگ چهاردهم تصریح کرد: همه داورانی که در کلاس‌های آمادگی جسمانی قبول شدند داوران خوبی هستند و ترکیب داوران در لیگ چهاردهم از جوانان و باتجربه‌ها تشکیل شده است.

اصفهانیان در خصوص پذیرش افزایش حقوق داوران در لیگ چهاردهم گفت: ما درخواست افزایش صد در صدی حقوق داوران را به کفاشیان و تاج دادیم، همچنین جلسه‌ای با این دونفر دیگر نیز خواهم داشت تا تکلیف حقوق داوران مشخص شود.اما به هر حال هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد حقوق داوران تصمیم گیری می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: به هر حال وقتی سازمان لیگ برتر از حق پخش و تبلیغات محیطی درآمدزایی می‌کنند باید مبلغی از آن درآمد نصیب داوران شود. همانطور که بازیکنان و مربیان مبالغ کلانی را دریافت می‌کنند داوران هم جزو ارکان فوتبال هستند و نیاز به امکانات دارند برهمین اساس حق‌الزحمه داوران هم باید افزایش یابد.

رئیس کمیته داوران تصریح کرد: همه بخش‌های فدراسیون فوتبال به جز کمیته داوران ردیف بودجه دارند به نظرم مسئولان باید بودجه مشخصی برای داوران در نظر بگیرند تا کمیته داوران در طول فصل بتواند از آن بودجه هزینه کند. ما الان برای هزینه کردن نیز مشکل داریم. اختصاص بودجه مشخص راهکار خوبی برای برطرف کردن مشکلات داوران است.



وی بیان کرد: بارها اشاره کردیم که وظیفه چیدمان داوری بر عهده کمیته داوران است. کمیته دپارتمان به خاطر اینکه فیلم بازی‌ها را می‌بیند می‌تواند در ارائه پیشنهاد به کمیته داوران کمک کند.

اصفهانیان در پایان درباره اینکه گفته می‌شود که لیسانس تربیت معلم دارد، خاطرنشان کرد: آن‌هایی که مطرح می‌کنند که مدرک تحصیلی‌ام مشکلی برای حضورم در هیأت رئیسه ایجاد می کند مدارک خودشان دچار مشکل است.حضور در شورای شهر منوط به داشتن مدرک کارشناسی است که من آن را دارم.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: داور ، راهکار ، لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار